Gå til innhold

Klokka står helt stille.

Anbefalte innlegg

Gjest vil heller død.

Klokka går så innmari sagte. Helt stille. Enda et nytt minutt og enda ett. Enda en ny time og enda en ny time. Enda en ny dag og enda en ny dag. Dagene tar aldri slutt. Hver dag er uuuutholdig å komme gjennom. Det eneste jeg liker er å sove fordi da slipper jeg å tenke og sånn. Da er jeg borte. Orker ikke enda en ny time i dette livet. Kanskje jeg skal gjøre det slutt?

Jeg tør nesten ikke å gå utenfor døra. Har ingen venner og er veldig ensom. Sitter bare inne å tenker meg inn i negative tanker sånn at jeg blir gal. Orker ikke dette vonde livet. Angsten er så stor, depresjonen er vond, livet er umennskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156272-klokka-st%C3%A5r-helt-stille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et rop om hjelp slik jeg oppfatter det. Du må søke hjelp til å komme ut av din vanskelige situasjon. Om du ikke har gjort det før da. Start med fastlegen din så henviser han deg videre. Livet går opp og ned for oss alle, noen får mere enn andre, slik er det. Jeg har opplevd mye trist, men klart å reise meg hver gang. Har du ikke noe positivt i livet ditt i det hele tatt? Tenk deg om og prøv å finn ut det. Du har sikkert nådd bunnen nå og husk, det finnes en vei oppover også, helt sikkert. Avslutter med ordtaket: Bakom skyene er alltid himmelen blå og ønsker deg lykke til.

Gjest vil heller død

Dette er et rop om hjelp slik jeg oppfatter det. Du må søke hjelp til å komme ut av din vanskelige situasjon. Om du ikke har gjort det før da. Start med fastlegen din så henviser han deg videre. Livet går opp og ned for oss alle, noen får mere enn andre, slik er det. Jeg har opplevd mye trist, men klart å reise meg hver gang. Har du ikke noe positivt i livet ditt i det hele tatt? Tenk deg om og prøv å finn ut det. Du har sikkert nådd bunnen nå og husk, det finnes en vei oppover også, helt sikkert. Avslutter med ordtaket: Bakom skyene er alltid himmelen blå og ønsker deg lykke til.

Jeg går til behandling. Har gjort det i tre år. Synes ikke det hjelper. Blir bare værre med tiden.

Finner ikke noe positivt med livet. Klarer ikke å se noe positivt i solnedgang, sommer, fuglesang osv.

Livet er bare svart. Jeg ser ivertfall bare svart i hele livet. Ingen liten solstråle engang. Bare svart.

Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hva du har opplevd i livet. Jeg får iallefall skikkelig vondt av å lese det du skriver. For noen år siden tok en god venn av meg livet sitt, og jeg tenker ofte på alt det han ikke får oppleve her i livet. Jeg har tenkt at hvis jeg noen gang synker så dypt at jeg så mye som vurderer å ta mitt eget liv, så vil jeg først selge alt jeg har av eiendeler og reise ut på et langt eventyr hvor jeg ikke vet hvor ender. Spare penger og sette meg som mål å oppdage en ny verden som er helt ukjent og som jeg ikke hvet hvor ender. Hvis du tar livet av deg så ender jo reisen der!! Hvor kult er det da??? Du kan kanskje si til deg selv at hvis ikke ting har ordnet seg eller virker lysere om 4 mnd, så reiser du avgårde for å se hva livet kan by på ute i den store verden. Kanskje du kan bli hjelpearbeider,og føle at livet duit er til nytte fopr andre mennesker.

Er du under 18 år så er ikke det så lett. Da bør du ta kontakt med familieklinikken der hvor du bor eller helse søster. Synes du der er vanskelig å prate kan du sende et brev. De er der for å hjelpe deg!!

Ønsker deg alt det gode livet har å by på!!

Sender deg mange gode tanker, og det er sikkert veldig mange som er veldig glade i deg.

Det viktigste er at du setter deg et mål for fremtiden...

Gjest barmuda

Et nytt minutt, en ny time, en ny dag -som du kan fylle med hva du vil. Du kan skape mening, du kan hjelpe andre til å skape mening etter hvert, du kan rulle rundt i gresset sammen med en hund eller en kjæreste som er overlykkelig over at akkurat du er til så dere kan nyte den fantastiske dagen sammen. De gode dagene vil komme. De grå dagene vil komme, og til tider vil det virke helt sort. Det vil du lære deg å takle. Kanskje trenger du hjelp, kanskje trenger du også medisiner, for å komme dit. Å sove, drømme og flykte fra hverdagen er herlig, men skummelt. Du har ting å utrette. Vi trenger deg. Du trenger oss. Først må du ta ansvar for deg selv og få den hjelpen du trenger så du kan komme deg på beina. Hvorfor sløse med tiden?

Jeg går til behandling. Har gjort det i tre år. Synes ikke det hjelper. Blir bare værre med tiden.

Finner ikke noe positivt med livet. Klarer ikke å se noe positivt i solnedgang, sommer, fuglesang osv.

Livet er bare svart. Jeg ser ivertfall bare svart i hele livet. Ingen liten solstråle engang. Bare svart.

Du er kanskje ganske sint. Hvem er du sint på?

Annonse

Jeg er sint på meg selv. Fordi jeg har blitt unormal. Fordi jeg ikke klarer å se gleden i livet. Jeg er misslykka.

Neida, du er ikke mislykka. Du er et menneske med dine goder du også, det har vi alle. Jeg er helt sikker på at du også har dine gode kvaliteter. Det hender man ikke finner den rette hjelpen med en gang heller, kanskje prøve et nytt sted. Jeg håper du kommer deg over kneika denne gang for livet har helt sikkert mere å by deg skjønner du!

Klemmer fra

Jeg er sint på meg selv. Fordi jeg har blitt unormal. Fordi jeg ikke klarer å se gleden i livet. Jeg er misslykka.

hei eg skjønner akkurat hvordan du har det...for jeg er i samme situasjon...er veldi deprimert for tiden.har vært det i flere måneder nå...ser svart på alt.orker ingenting, alt jeg gjør om dagen er å sitte inne å være lei meg.har hatt selvmordstanker...ser ikke vits i noen ting..jeg går til terapi og bruker medisin, men føler at det ikke hjelper.har begynt å tenke om jeg skal prøve å legge meg inn på institusjon, for å se om det hjelper. jeg vet ikke. har du tenkt noe på det? skulle ønske vi to kunne hjelpe hverandre!!! siden vi begge er i samme situasjon...

håper du svarer tilbake!!!

håper vi kan klare dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...