Gå til innhold

Jeg blir så fort stressa!!!

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 29 år, gift og med to små barn. Jeg blir så fort stressa av høye lyder som ungeskrik, hvis mange maser på meg med en gang, og hvis jeg er sliten etter en dag på jobben (jobber fult) så skal det så utrolig lite til for at jeg blir sint.

Jeg kan liksom kjenne at det bobbler seg oppover, og da pleier jeg å si til barna at hvis ikke de roer seg nå så blir jeg sint.Når jeg blir stresset så kan jeg bli sint for den minste ting. Jeg blir rett og slett sur og grinete å ha med å gjøre! Ødelegger stemmningen for de andre.

Jeg vokste opp med en far som har samme problem og det var ikke lett og være datterens hans. Av og til satt vi som nåler fordi vi var redde for at han skulle eksplodere. Han slo oss aldri, og det har heller aldri jeg gjort. jeg har alltid vært redd for at jeg skulle bli som han, og nå merker jeg at jeg må få hjelp til å kontrolere meg i visse situvasjoner for at det ikke skal gå ut over familien min.

Har du noen råd for hva jeg kan gjøre når jeg kjenner at det begynner å hope seg opp( noen ganger går jeg ut, men det er ikke alltid at det passer (hvis jeg lager middag eller noe))? Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge stresset? Kan jo ta på meg en rød lue, for å signalisere til de andre at nå er jeg stresset!

Det er et skikkelig problem og jeg merker at det blir verre med årene.

Ellers er jeg ei veldig glad og utadvendt jente.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156274-jeg-blir-s%C3%A5-fort-stressa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...