Gå til innhold

Bare lurer...


Gjest lei og sliten

Anbefalte innlegg

Gjest lei og sliten

Jeg har sterk angst og depresjoner. Er sykemeldt. Mamma forstår ikke at jeg er syk. Siden jeg ikke er fysisk syk. Hun jobber heller ikke pga. fysisk sykdom. Også er hun sint på meg fordi jeg liksom er "frisk" og ikke jobber. Men jeg er jo syk. Det har terapauten min også sagt. Hvordan skal jeg forklare dette til mamma? Når jeg sier jeg er syk, så sier hun bare at jeg vil være syk. Men jeg velger jo ikke å være psykisk syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta med mamma'n din på en prat hos terapeuten? Det vet jeg om ei jente som gjorde, hun er 21 år. Det hjalp. Mamma'n fikk bedre forståelse av hva datteren slet med. Møtet ble forberedt med terapeuten. Bare et lite forslag fra meg. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Mottar du noen form for økonomisk støtte fra din mor fordi du ikke jobber?

Så lenge du selv vet du er syk er det vel uinteressant hva din mor måtte synes om saken. La henne seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan be om å få noen opplysningshefter om depresjon hos behandleren din. Disse kan du gi til mor. Du kan også be henne være med i en time slik at hun får snakke med psykologen din.

Dessverre er det noen mennesker "som har tenkt de tankene de har tenkt å tenke". Håper moren din ikke er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...