Gå til innhold

Angst. Nå.


jopi

Anbefalte innlegg

Så er den tilbake. Nå. midt på natten mens jeg er på jobb, men det passer jo aldri å få angst så det kan vel like gjerne være nå som i morgen når det er tusen andre ting som skjer...

Jeg lurer egentlig på flere ting. Hva gjør dere når dere plutselig får angst. Hvordan stagger dere det? Synes liksom det er lettere med depresjon. Lettere å jobbe mot tanker enn følelser. Denne knugende kloa i magen... Har heldigvis ikke panikkangst, men jeg har denne kloa... -og en rastløshet som gjør at jeg av og til må bryte opp tvert fra det jeg gjør og der jeg er... vanskelig å forklare hvorfor man plutselig må gå når man er på en hyggelig kaffe hos svigermor... Vanskelig å forklare hva som skjer... Det er som en evig klo, en uro, dårlig samvittighet, som å våkne etter fylla og ha en vag fornemmelse av å ha driti seg ut uten å vite hva det var... Som rastløshet og en jernhånd som knyter seg rundt innvollene... En ganske fysisk følelse... Er det noen som har noen triks som kan stagge det en stund?

-og hva gjør jeg på sikt? Er jo jevnlig og langvarig plaget med dette. Har forsøkt en psykiater, men han forsøkte å psyke meg ut med stillhet. Da jeg sa at dette er en taktikk som ikke akkurat gjør m,eg komfortabel og ba ham om å bryte tausheten så spurte han meg bare om hvorfor jeg ikke likte taushet og fortsatte den stille krigen. Etter tre ganger og mange hundre kroner fant jeg ut at jeg ikke gidde å betale noen for å psyke meg ut og sluttet! hva slags behandling finnes det når psykoterapi tydeligvis ikke er min greie?

Er det noen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen jopi

Hei. Hvordan går det med anfallet ditt?

mer av det samme. det pleier gjerne å vare. lenge. ikke så mye et anfall som en tillstand. slitsomt. iallefall når jobben min er å ta vare på mennesker...

takk for omtanke! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke normal behandling det da. Forsøk noen andre. Har aldri opplevd slikt hos mine behandlere.

takk for svar! :o)

hva slags metoder har din behandler brukt? hvordan kan man vite om psykologen/psykiateren er god før man har svidd av flere tusen kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beautiful garden

takk for svar! :o)

hva slags metoder har din behandler brukt? hvordan kan man vite om psykologen/psykiateren er god før man har svidd av flere tusen kr?

Flere tusen kr? Koster da bare 1550 kr i året...

Kognitiv terapi tror jeg det heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tusen kr? Koster da bare 1550 kr i året...

Kognitiv terapi tror jeg det heter

heheh! mente "flere tusen" billedlig. takk. skal sjekke ut hva kognitiv terapi er!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tusen kr? Koster da bare 1550 kr i året...

Kognitiv terapi tror jeg det heter

Flere tusen var billedlig ment, men gratis er det endog ikke, og slitsomt å begynne på nytt enda en gang hvis det blir feil denne gangen og...

Noen som har noen tips på hvordan lindre et anfall? Fikk et nytt på lørdag, og nå måtte jeg sitte å gispe etter luft, det har jeg aldri måttet før... I dag har jeg denne rastløse, klemmende følelsen... Har "fuglepust" og er urolig, tilsynelatende uten grunn...

Hvordan finner jeg ut om en psykolog/psykiater er bra?

Hva går kognitivterapi ut på?

-Unnskyld at jeg slenger alle disse spørsmålene på deg, men føler meg rådvill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beautiful garden

Flere tusen var billedlig ment, men gratis er det endog ikke, og slitsomt å begynne på nytt enda en gang hvis det blir feil denne gangen og...

Noen som har noen tips på hvordan lindre et anfall? Fikk et nytt på lørdag, og nå måtte jeg sitte å gispe etter luft, det har jeg aldri måttet før... I dag har jeg denne rastløse, klemmende følelsen... Har "fuglepust" og er urolig, tilsynelatende uten grunn...

Hvordan finner jeg ut om en psykolog/psykiater er bra?

Hva går kognitivterapi ut på?

-Unnskyld at jeg slenger alle disse spørsmålene på deg, men føler meg rådvill...

Legg deg ned på senga eller sofaen...Konsentrer deg om å puste sakte sakte dypt inn og ut..., helt ned i magen. Si til deg selv at dette er bare angst...Ta kontroll over pusten...Etterhvert vil du da få kontroll over angsten, den vil roe seg.

Vet ikke om jeg forklarte riktig, men det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...