Gå til innhold

Vondt i hodet, tett i nesen og sår i halsen HVER morgen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne i tredveårene som de siste månedene alltid har vondt i hodet, har sår hals og forholdsvis tett nese når jeg våkner. I ferien hvor jeg sov andre steder, hadde jeg ikke dette problemet. Kan jeg ha blitt allergisk mot noe i mitt eget hjem? Husstøv e.l.?

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-macath

Slik du har opplevd dette forskjellig avhengig av hvor du oppholder deg, så er det temmelig sannsynlig at det er ett eller annet du reagerer på. Det kan f. eks. være allergisk reaksjon på støv midd, men det kan like gjerne være en dårlig luftkvalitet med irritanter som er årsaken. Hus med fuktskader og muggsoppvekst er ikke uvanlig. Symptomene med nesetetthet, renning fra nesen og hodepine, tyder på at bihulene også blir tette.

Ta kontakt med f. eks. en ØNH-lege som kan ta allergiprøver og som i neste omgang vil gi deg råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...