Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en hyggelig gutt på 29 år som aldri før hadde solet meg med bar overkropp.Jeg har en hvit nordisk hud,og jeg glemte å smøre meg inn med solkrem. En varm sommerdag i begynnelsen av juli i år solte jeg meg i 6-7 timer ved stranden. Etter to dager begynte jeg å klø veldig og fikk en ru hud på høyre skulder og høyre overarm. Er dette soleksem? Jeg klør fortsatt etter så lang tid (godt over 1 måned). Er det normalt? Det er ikke så ille nå,huden er ikke ru lenger, men jeg har noen røde småprikker(likner kviser). Jeg har begynt å smøre meg inn med aloe vera gele.Ser ut som det virker. Jeg lurer på om denne kløinga og soleksemet vil gå over av seg selv og om det er normalt at jeg fortsatt har rester av soleksemet nå etter ca en og en halv måned. Skal ALDRI MER sole meg på overkroppen uten å smøre meg grundig inn først med høy solfaktor. Noen som vet om jeg likevel blir brun selv om man bruker høy solfaktor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156398-soleksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...