Gå til innhold

Keisersnitt som ikke gror


Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Det er bare en uke siden jeg fikk foretatt et akutt keisersnitt.

Allerede etter en dag, kjente jeg at noe rant fra såret og at det presset bak stiftene...

De fant ut at det var en mindre blod/væskeansamling under den ene halvdelen av såret, men at det ikke var noe som trengte behandling da.

Nå har det gått en uke og hver dag etter operasjonen, har det lekket litt sårvæske fra den ene siden av arret og det har vært vondt/økt press rundt såret.

I går fikk jeg en ordentlig undersøkelse av såret for første gang og legen fjernet stiftene (agraffene) og jeg fikk beskjed om at det var 2 steder som det lekket væske og blod fra. Disse skulle åpnes og stå åpne for at sårvæsken skulle få komme ut, mens resten så ut til å gro greit.

Dvs. at jeg nå har 2 åpne sår, hvorav det ene er ca 3 cm langt, 1 cm. dypt og 1/2 cm bredt.

Over dette har jeg kun en tørr steril bandasje som skal skiftes daglig og beskjeden er at såret skal renses/skylles med saltvann samtidig med bandasjeskift.

Min største skrekk er nå at dette skal bruke evigheter på å gro og at jeg skal gå rundt med et åpent sår. Det som jo er vanskelig, er at jeg må forhindre infeksjon i dette såret. Hvordan forhindrer jeg det?

Det er jo ypperlige groforhold for bakterier i et konstant åpent sår med kroppstemperatur...

Jeg er også livredd for blodpropp og at såret skal sprekke mer opp ved bevegelse. Hvis jeg beveger meg, renner det fra såret og hvis jeg ikke gjør det, kan jeg få blodpropp.

Hjelp. Noen gode råd??

Og hvorfor får jeg ikke antibiotika forebyggende?

Dette liker jeg ikke.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...