tamsin Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg har følgende "symptomer" Trett og sliten Det kan virke som jeg har betennelse i høyre skulder. (er begynt på ei uke m/Celebra) Jeg har med jevne mellomrom kraftige smerte i venstre bryst. Ikke selve brystet, men bakom. Når jeg går tur, svikter plutselig venstre fot, og jeg må stoppe opp og vente til den bærer meg igjen. 4-5 dg pr mnd (ikke ifm mens) får jeg en hodepine som slår meg helt ut: kvalm, svimmel, svett. Da går jeg til sengs og sover hele dagen om det er mulig. Jeg går i jobb, og er aldri borte. Jeg ønsker en skikkelig sjekk av kroppen, men ikke hos fastlegen. Han vil vel tro jeg er blitt hypokonder! Hvor kan jeg henvende meg for en skikkelig gjennomgang av kroppen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156439-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sarko Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du må gå til fastlegen din og få han til å henvise deg videre. Dritt i om han syns du er hypokonder, hev deg over det. Jeg byttet fastlege jeg fordi den gamle ikke tok meg alvorlig. Ble bare dårligere og dårligere og kom til en reumatolog som sa at: "sånne symptomer som du har forsvinner enten av seg selv, eller så blir de så ille at man finner ut av hva det er". Han henviste meg videre til nevrolog og nå har jeg heldigvis en diagnose. Men slike symptomer som du og jeg har/hadde tar det dessverre veldig lang tid å finne ut av, det er ikke alltid man finner ut av det med blodprøver, mr eller røntgen. Men hvis du faktisk har lammelser i beina så må jo fastlegen ta deg alvorlig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156439-sliten/#findComment-1006186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimCaptain Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du må gå til fastlegen din og få han til å henvise deg videre. Dritt i om han syns du er hypokonder, hev deg over det. Jeg byttet fastlege jeg fordi den gamle ikke tok meg alvorlig. Ble bare dårligere og dårligere og kom til en reumatolog som sa at: "sånne symptomer som du har forsvinner enten av seg selv, eller så blir de så ille at man finner ut av hva det er". Han henviste meg videre til nevrolog og nå har jeg heldigvis en diagnose. Men slike symptomer som du og jeg har/hadde tar det dessverre veldig lang tid å finne ut av, det er ikke alltid man finner ut av det med blodprøver, mr eller røntgen. Men hvis du faktisk har lammelser i beina så må jo fastlegen ta deg alvorlig. Lykke til! Hei ! Høres ut som om du kan ha for lavt stoffskifte. Jeg fikk den samme diagnosen for 1,5 år siden. Var da helt nedkjørt/utkjørt og drittlei av jobb etc. Legen tok blodprøve og jeg fikk hurtig svar. Burde sjekkes av alle leger. Mye mer vanlig enn folk tror. Og det er en snikende sykdom som ikke lett oppdages. Det tar ofte flere år før man faktisk oppdager at det skjer forandringer. Jeg har for øyeblikket vondt i armer og bein og føler meg sliten hele tiden. Har gått på Thyroxin hele tiden, men slurvet bittelitt i sommer. Nå fikk jeg svar på blodprøver og min TSH er nå 150 !!!! (skal være mellom 0,3 og 3,0). Mulig det også er en reaksjon at jeg har sluttet å røyke ? - 103 dager uten røyk ! Hilsen meg ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156439-sliten/#findComment-1007277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Synes du bør starte hos fastlegen din; denne får eventuelt henvise deg videre til aktuelle spesialister. Du og legen har vel samme målsetning om å finne årsak. Synes legen din må vurdere om du skal gjennomgå en nevrologisk sjekk. Dette fordi du har symptomer fra hodet, samt at noen av de andre plagene kan komme fra nervesystemet. Men i første omgang bør en helt vanlig legesjekk gjøres. Det blir ofte feil å starte hos spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156439-sliten/#findComment-1009302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.