Gå til innhold

Spørsmål- Kommunikasjon psyk->lege->meg=0


Gjest trassasa

Anbefalte innlegg

Gjest trassasa

OK. Hva gjør jeg?

Tok en blodprøve for 3 uker siden for å måle serumkonsentrasjon eller noe i den dur. (lamictal) Den ble tatt hos fastlege etter ordre fra psykiater. Resultatet skulle være klart etter 1-2 uker.

Nå går det dårligere med meg og jeg lurer på hva jeg skal gjøre og om prøven kan gi svar på om det er medisinen det står på.

Ringte fastlege. Kontordamen kunne ikke se at jeg hadde tatt noen blodprøve der!

Ringte psykiaterkontoret. Damen sa at de heller ikke hadde registrert noe om det. Psykiater er der bare på onsdager så han er det jo klin umulig å få snakket med. Som om det ikke var nok kluss så er resepten min tom og pillene tar slutt neste torsdag.

Telefontidene er dessuten helt uforenelige med undervisning og døgnrytme. Og selv om jeg ringer får jeg jo ikke snakke med legen.

Nå begynner behandlingen å bli en belastning i seg selv. Det er jo helt umulig å gjøre noe med det også når jeg aldri får snakke med noen av dem!

Bor i en annen by så legetime er litt vanskelig. Har heller ikke hatt time siden begynnelsen av juli.

Er dette vanlig eller jeg bare ekstremt uheldig? Skjønner virkelig ikke poenget med dette tullet. Er ikke meningen å hjelpe meg?

-frustrert sukk-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vært uheldig, men det er ikke spesielt uvanlig det du beskriver...

Skriv et brev til både fastlegen og psykiateren, og si at du vil vite hvordan du nå skal dosere Lamictalen din samt at du må ha ny resept snarest. Fastlegen må kunne midlertidig ordne med at en resept ringes inn til et apotek der du bor, slik at det eneste du trenger er å hente medisinen på apoteket. Skriv i brevet hvilket apotek du vil at resepten skal ringes inn til, samt at du vil ha beskjed når resepten er ringt inn.

Hvis du bruker et fast apotek, så vil de kanskje utlevere Lamictal også før du har resept, - da kaller de det "nødekspedisjon", og det gjøres ofte for medikamenter folk står på fast og som anses som nødvendige.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...