Gå til innhold

Jeg er livredd sykehus...


Gjest nervevrake meg

Anbefalte innlegg

Gjest nervevrake meg

Psykologen min har foreslått at jeg bør bli lagt inn på et sykehus. Hun sa dette forgje uke. Og etter hun nevnte dette har jeg fått økt angst og redsel. Skjelvet. Ikke fått sove. Knekket helt sammen. Bare tenkt på dette.

Jeg er alltid livende redd. Redd for absolutt alt hele døgnet. Er i helspenn og har masse uro inne i meg. Psykologen min har også sagt at jeg er så redd at hun snart ikke vet hva jeg skal gjøre.

Jeg holder ikke ut dette mere. Har fått sånn innmari økt angst og er helt ifra meg. Klarer ikke å puste. Merker at angsten bare blir større og større. Tenker på dette sykehuset hele tiden, både om dagen og natta. Våkner opp livredd fordi jeg har hatt mareritt.

Jeg er spesielt redd for mennesker og store bygninger ol. Og på et sykehus er det masse mennesker og stor bygning. Hjelp. Når jeg ser noen mennesker kommer imot meg går jeg den andre veien. Bare unngår dem.

Skulle ønske at jeg heller var død. Da hadde jeg slippet denne økte angsten min nå. Jeg blir bare værre nå, og det er kanskje ikke meningen å bli så dårlig. Har også kastet opp hver dag den siste uken. Tenker på sykehuset som en skremmende uuutholdig sted. Jeg tør ikke.

Hva skal jeg gjøre? Jeg orker ikke dette livet. Hvordan skal jeg holde ut? Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å spørre behandleren om å få søke på Modum.

Det tror jeg kan gi en helt annen opplevelse og et meget godt behandlings-/rehabiliteringsopplegg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signaturra

Hva med å spørre behandleren om å få søke på Modum.

Det tror jeg kan gi en helt annen opplevelse og et meget godt behandlings-/rehabiliteringsopplegg.

mvh

"Alle" kan ikke dra til Modum. Det er dessuten veldig vanskelig å komme inn der. Det er mange sykehus som gir like gode tilbud som Modum. Hva med et dagtilbud??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" kan ikke dra til Modum. Det er dessuten veldig vanskelig å komme inn der. Det er mange sykehus som gir like gode tilbud som Modum. Hva med et dagtilbud??

Alle kan ikke dra til Modum. Men noen drar dit. Å søke kan være vel verdt et forsøk.

En av fordelene på Modum er at lokalene ikke er "sykehusaktige". En annen fordel er at de har forholdsvis lang behandlingstid. Å bli mer eller mindre akutt innlagt på psyk.avdeling blir en helt annen opplevelse.

Langsiktig rehabilietering på Modem eller tilsvarende er ofte mer effektivt i lengden.

Innleggelse kan være en fordel når problemene er såpass omfattende som beskrevet her.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom du ikke skal velge å leve i angst resten av livet, må du ta den belastningen det er å utfordre angsten din og ta imot et tilbud om innleggelse. Poliklinisk behandling er tydeligvis for lite til at du blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...