Gå til innhold

hvordan hjelpe psykisk syk?


Gjest gladmor

Anbefalte innlegg

Gjest gladmor

Nå er jeg klar over LPP pga innlegget nedenfor. Men nettsiden deres ga lite konkret info om hva å gjøre.

Saken er den at en venn av meg plutselig har fått noe som heter paranoid psykose. I tillegg deprimert. Han er under kyndig hjelp. Hvordan kan jeg hjelpe ham? Bør jeg unngå snakke om problemene han skisserer? Bør jeg spørre og grave? eller bør jeg snakke om alt mulig annet? Jeg er hyppig på besøk. Hvordan kan jeg hjelpe på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det som er god behandling av friske venner, er også god behandling av psykisk syke venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank lytter til deg

Jeg råder deg til å være tålmodig og lytte til ham. Uten å være kritisk og dømmende.Bare vær der så mye som helst for ham, spesielt når han trenger det. Enten han vil selv eller ikke. Og engasjer deg men, ikke vær for pågående. GI ham albuerom. Og en annet råd: vær obs på tegn: forandringer i væremåte, tankegang osv. heller før enn sent

vennlig hilsen frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk om flere skjønte det

Det som er god behandling av friske venner, er også god behandling av psykisk syke venner.

NHD: iblant er du genial. Jeg skulle ønske flere også forsto akkurat det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus-Or.

Det som er god behandling av friske venner, er også god behandling av psykisk syke venner.

Definitivt. Skriv det med store bokstaver i alle aviser og rop det ut på alle gatehjørner. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...