Gå til innhold

panikkanfall


fabeleux

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg lider av en slags fobi for høyder. Det har skjedd en del ganger at jeg har fått skikkelige panikkanfall når jeg har holdt på med aktiviteter som har med høyder å gjøre. Men angsten blir aldri utløst i fly, berg-og-dal-baner eller andre lukkede ting som går høyt opp. Men der jeg har merket angsten komme, har vært i klatreveggen, på et såkalt ropes course som innebar å gjennomføre en løype over tømmerstokker og tau på ca. 10 m høyde, gå over en bom på 1 m høyde i gymtimene, hoppe bukk, hoppe høyde, på tur på fjellet når jeg må klatre ned en glatt skråning hvor jeg ikke kan holde meg fast i noe, eller jeg står i en VELDIG høy bygning nær et gulv-til-tak vindu. Det som skjer når jeg får angst anfall er at jeg begynner å skjelve noe intenst, klarer ikke bevege meg, hyperventilering og selvfølgelig gråt. Når jeg må hoppe bukk eller høyde, klarer jeg ikke få beina av bakken. Jeg rett og slett fryser i tilhoppet. Jeg lurer veldig på hvilke form for angst eller fobi dette er, og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet. Det kan jo ikke bare dreie seg om høyder, siden jeg har det helt topp i andre høyder. Lurer på om det har mer å gjøre med muligheten for å falle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...