Gå til innhold

Jeg er bipolar, vil mine barn arve dette, NHD?


Gjest pomona

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn, en jente på 7, og en gutt på 4. Jeg har nettopp blitt diagnostisert med bipolar 2 i tillegg til posttraumatisk stresslidelse og dissosiering etter overgrep. Min mor har ingen diagnose, men er nok bipolar hun også- i retning depressiv. Hvor stor er sjansen for at mine barn skal få denne lidelsen. Er det noe en kan gjøre for at de ikke skal utvikle psykiske lidelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del mennsker mangeler et enzym for å bryte ned melkeproteiner. Om desse drikker melk kan de få psykiske problemer av ulik art. Min far har bipolar lidelse type to. Selv tåler jeg melk men min sønn mangler dette enzymet. Legen vi var hos sa at om en drikker melk og ikke tåler det kan en i verste fall utvikle bipolar lidelse. Det er ikke alle leger som kjenner til dette og den er omdiskutert blant psykologer og psykiatere. Vi betaler en del mere for mat uten melk men får ingen økonomisk støtte.

Vi tok testen på Balderklinikken i Oslo. Ville bare tipse deg om dette da det er noe du kan gjøre for at de ikke skal utvikle sykdommen i hvertfall ut fra den legen vi var hos sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...