Gå til innhold

Studenter på psykiatrisk avdeling. Ok?


Gjest 2-årsstudent

Anbefalte innlegg

Gjest 2-årsstudent

Jeg er 2-års sykepleierstudent og skal nå 10 uker i psykiatrien. Har ingen erfaring derfra fra før og må innrømme jeg gruer meg litt. Det jeg er mest engstelig for er vel hva pasientene synes om meg som student. Er bare 20 år og føler jeg er for ung og uerfaren til å ha noe å bidra med. Pasientene er jo i en ganske sårbar posisjon fra før. Vet ikke om jeg hadde likt å ha mange uerfarne studenter snokende rundt meg dersom jeg ble innlagt...

Enda mer ubehagelig er det hvis noen jeg kjenner eller vet hvem er, blir innlagt:-/ Det må jo føles utrolig ydmykende for dem?

Det jeg egentlig vil frem til med dette innlegget er om det er noen andre som har erfaringer eller syn på dette området. Enten som pasient eller som student. Er det ok med unge uerfarne studenter som liksom skal være med å "behandle" dere? Og hva kan vi som studenter evt bidra med? Hvordan bør vi opptre/forholde oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

Da jeg var innlagt, var sykepleier studentenes rolle heller og vaere vennlig, observere og skape en dialog med folk, heller enn og behandle... Det var mange ganger de kunne ta oss med ut paa gaaturer etc. noe som var kjekt siden jeg ikke hadde lov til og bevege meg ute alene. For min del var sykepleier studentene bare der for og observere og se hva som foergikk, og hadde ingen innflytelse paa mitt opphold eller behandling, annet enn at jeg fikk en luftetur i ny og ne (studentene hadde anledning til og vaere lenger borte fra avdelingen enn de vanlige sykepleierne)

Vet ikke helt om dette var til noe nytte,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et tips bare

Etter egen erfaring er studenter like ok som andre, dog det er litt ekkelt siden de ikke jobber der fast. Men bare opptre ovenfor psykiatripasienter som hvilken som helst annen pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider