Gå til innhold

Borderline diagnosert- skal jeg da bruke aurorix?


Gjest urquell

Anbefalte innlegg

Gjest urquell

Jeg har blitt diagnosert med en "borderline personlighetsforstyrrelse" (det er i utlandet saa det heter sikkert noe annet hjemme...)

Da jeg var hjemme paa sommerferie fikk jeg fastlegen som egentlig ikke aner noe om mine psykiske problemer til og gi meg aurorix, da en tidligere psykaiter nevnte at jeg kunne proeve en AD i gruppen MAO.

Siden jeg naa er borderline, er det fortsatt anbefalt med Aurorix? Er litt usikker siden det i papirene mine fra sykehuset(i utlandet) sier at jeg ikke har klinisk depresjon ei heller " a depressive disorder" selvom jeg har en droess av selvmordsforsoek etc, bak meg. Og er ekstremt ustabil i hverdagen, og har svaert svingende funksjonsnivaa.

Er det anbefalt noen medisiner naar man er borderline? eller er det bare samtale terapi som funker?

Jeg har ventet nesten ett aar paa psykologisk oppfoelging, og vet ikke hvor lenge til jeg maa vente. Er det noe jeg kan gjoere selv i mellomtiden mens jeg venter?

(har tidligere brukt zoloft, fontex, effexor og remeron, uten merkbar effekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svar til deg

Har blitt diagnostisert som det jeg også, og har fått Risperdal og Zyprexa som medisiner...Men fikk likevel beskjed om at det var store svingninger i stemningsleiet selv om jeg brukte disse tablettene...

De tre typene tablettene som du sier at du har fått er anti-depressiva... Selv har jeg aldri fått de tre typene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...