Gå til innhold

unnvikende personlighetsforstyrrelse men hva mer?


SimbaDumbo

Anbefalte innlegg

hei...

er ganske sikker på at jeg har unnvikende personlihetsforstyrrelse.

men lurer på hva mer jeg kan ha?!?

dette er litt vanskelig å forklare, men skal prøve... siden jeg var liten, jeg har hatt fantasivenner! når jeg er alene lever jeg i en annen verden... dette er normalt når man er lien men ikke når man er 18... jeg kan se og høre og snakke med disse vennnene. jeg vet forskjellen på hva som er virkelig og hva som er fantasi. jeg er "normal" når jeg er sammen med andre.. selv om jeg lengter etter å komme hjem, da jeg kan være med mine "fantasi" venner... det er som om jeg skulle ha pratet med e god venn (i virkeligheten) like virkelig for meg... har du noen forslag på va det kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest absolutt ikke NHD

tja svaret på spørsmålet om hva dine fantasivenner skyldes kan jo rett og slett være at du har en særdeles glimrende fantasi . Du vet tydeligvis forskjellen på fantasi og virkelighet så jeg ville ikke trodd at du var psykotisk. Muligens er du veldig ensom og derfor kommer fantasivennene inn i bildet.

men at du har fantasivenner ville ikke jeg tolke som et tegn på unnvikende pf. Men hvis du stadig trekker deg unna andre mennesker av frykt for at de ikke vil like deg, eller har problemer med å inngå forhold og å forholde deg til nærhet kan det være det.

har du snakket med legen din om dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...