Gå til innhold

hva er poenget med terapi når terapeuten bare skal blåse alt opp?


Gjest helforvirra

Anbefalte innlegg

Gjest helforvirra

blir så frustrert. Trenger å vite om det jeg føler er riktig så har plutselig mine konflikter med min far plutselig blitt en overgrepssak fordi terapeuten min jobber innenfor overgrepsproblematikk. Jeg er en forvirret sjel. jeg trenger å få belyst saker fra flere vinkler her. Om jeg en depressiv dag sier at jeg ikke føler meg forstått av veninna mi så tolker hun det slik at jeg ikke har noen god veninne. Om jeg kommer med noen antakelser om at han jeg jobber som personlig assistent har blitt for tett knyttet til meg så mener hun at han er forelsket i meg. Alt blir jo blåst opp til dimensjoner her. Bør jeg bli min egen terapeut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg om at det høres ut som om terapeuten blåser opp sakene. Hva om du sier dette til terapeuten?

En annen ting som jeg synes er viktig for å ha utbytte av terapi er at man har en kjemi som stemmer og at en har tillit til terapeuten. Kanskje er ikke dette den rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...