Gå til innhold

ikke no håp for borderlinere


Gjest terroristen

Anbefalte innlegg

Gjest terroristen

endelig har jeg funnet en medisin som funker.cipramill gjør at jeg er i godt humør.men så er det borderline pf-trekkene jeg sliter med enda..terapi har ikke fungert.sliter med raserianfall og mistenksomhet mot de rundt mg..."jeg hater deg,ikke gå fra mg" "du er ikke glad i meg,du hater meg ..etter at diverse venner har fått se den siden av meg samtt selvskading,trusler om ditt og datt har de forsvunnet ut av livt mitt.

at jeg er så sint og reagerer så utrolig følelsesmessig gjør at ting er tøft

føler meg som en defekt psykopat.ingeen vil bli glad i en som meg. jeg prøver å kontrollere den psyke oppførselen min men det er som om jeg reagerer kun følelsesmesig, ikke rasjonelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DBT er en terapi form som har god effekt på borderline personlighetsforstyrrelse.

Hvis du gjør et søk på DBT eller dialektisk beteende terapi på nettet så finner du en del informasjon om denne terapi formen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Fortsett med psykoterapi. Dette tar 3-5 år.

2. Be om en liten dose Zyprexa (5 mg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DBT er en terapi form som har god effekt på borderline personlighetsforstyrrelse.

Hvis du gjør et søk på DBT eller dialektisk beteende terapi på nettet så finner du en del informasjon om denne terapi formen

kjenner meg sånn utrolig igjen i det du skriver. jeg hater deg men ikke gå fra meg. er 20m år og har en samboer som jeg elsker over alt på jord, men non ganger hater jeg han, for 2 minutter etterpå å være like glad i han som før. blir fort rasende på han og kan oppføre meg nesten som en psykopat. alt han gjør, og ikke gjør er feil og jeg blir så sint at jeg nesten slår han, for så å bli kjempe lei meg fordi jeg er sånn mot han. klarer ikke å styre følelsene mine. har og fått diagnosen emosjonell ustabil pf, impulsiv type. og bruker trilafon morgen og kveld, lamictalog vallergan. skal begynne i gruppeterapi, men hadde egentlig kunne tenkt meg å fortsette i individuell terapi også, men behandlern min skal slutte, og hun sier at hun tror det holder med gr.ter. har bare gått hos henne siden november i fjor, men var innlagt på psyk.syk. i 4 av mnd uten noe særlig kontakt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg sånn utrolig igjen i det du skriver. jeg hater deg men ikke gå fra meg. er 20m år og har en samboer som jeg elsker over alt på jord, men non ganger hater jeg han, for 2 minutter etterpå å være like glad i han som før. blir fort rasende på han og kan oppføre meg nesten som en psykopat. alt han gjør, og ikke gjør er feil og jeg blir så sint at jeg nesten slår han, for så å bli kjempe lei meg fordi jeg er sånn mot han. klarer ikke å styre følelsene mine. har og fått diagnosen emosjonell ustabil pf, impulsiv type. og bruker trilafon morgen og kveld, lamictalog vallergan. skal begynne i gruppeterapi, men hadde egentlig kunne tenkt meg å fortsette i individuell terapi også, men behandlern min skal slutte, og hun sier at hun tror det holder med gr.ter. har bare gått hos henne siden november i fjor, men var innlagt på psyk.syk. i 4 av mnd uten noe særlig kontakt med henne.

Hei

Høres ut som du trenger en ny psykolog! Gruppeterapi holder ikke når man sliter så fælt, det er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei solvelv

jeg har prøvd å få meg ny psykiater, men det er ikke så enkelt. mens jeg var innlagt på sykehuset, prøvde psykologen min der og jeg å få en ny behandler til meg, fordi hun jeg har skulle slutte (1 okt). det gikk heller dårlig, men psyk på sykehuset sa og at hun mente jeg burde ha individuell time i flere år. hun sa og at jeg kunne ha utbytte av gruppe terapi. nå har de på poliklinikken funnet ut at jegi ikke kan ha begge deler, så da får jeg ikke noen ny behandler når hun slutter. kjempe håpløst for det er først nå etter at jeg ble skrevet ut fra sykehuset at jeg klarer å se problemene mine og prate om de, men ikke til hun jeg har nå da. hun og jeg bare diskuterer, og det fører ikke til noe særlig bra.

dette er helt teit for nå har jeg egentlig ganske stort ønske om å bli bedre og få bedre innsikt i min egen diagnose. det er viorkelig nå jeg trenger å ha en å prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...