Gå til innhold

Skjelvende hender - sosial angst


Gjest Hjelp fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp fortvilet

Hei

Jeg har siden jeg var liten vært veldig skjelven på mine hender. Dette har i alle år vært kommentert og jeg har utviklet en angst for at noen skal se at jeg skjelver. Dette resultere i at ikke kan gå i selskaper, spise lunsj (på jobb). I flere år isolerte jeg meg, men til slutt oppsøkte jeg lege. Vi har prøvd sammen cipramil, Fontex, Busbar og Seroxat. Ingenting av dette hjelper så det eneste som hjelper er sobril. Dette har hjulpet meg i utrolig mange vanskelige situsajoner. Jeg går ukentlig til psykolog, men føler ingen bedring. Både legen og jeg snakker om jeg kan ikke ta sobril resten av livet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen noe tips på hva jeg skal gjøre. Er det noen andre medisiner som hjelper mot skjelving. Jeg skjelver også når jeg ikke har angst, men det tar overhånd når jeg får et anfall.

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke ta sobril resten av livet, når det hjelper så bra og ingenting annet ser ut til å gjøre det?

Ja, det har jeg også tenkt på, men de sier at man skal bare ta det for en kort periode osv. Jeg planlegger også å bli gravid og da er det jo ikke så lurt å ta sobril, men vet ikke hvordan jeg skal gå 9 måneder uten:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

Skjelver du bare når du er nervøs, eller ellers også?

Hvis du skjelver når du ikke er nervøs, bør vel legen sende deg til en spesialist - en nevrolog?

Uansett årsak - har du prøvd å ta kalsium og magnesium-tilskudd? For eksempel Calcimax, fås på apoteket. Helt ufarlig hvis du følger dosene på boksen. Du må kanskje holde på noen uker før du vet om det virker. Det koster etpar hundrelapper for 2 måneders forbruk - verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelver du bare når du er nervøs, eller ellers også?

Hvis du skjelver når du ikke er nervøs, bør vel legen sende deg til en spesialist - en nevrolog?

Uansett årsak - har du prøvd å ta kalsium og magnesium-tilskudd? For eksempel Calcimax, fås på apoteket. Helt ufarlig hvis du følger dosene på boksen. Du må kanskje holde på noen uker før du vet om det virker. Det koster etpar hundrelapper for 2 måneders forbruk - verdt å prøve?

Takk for tipset. Det skal jeg prøve:-) Jeg skjelver alltid, men det blir værre når jeg er nervøs. Og dette resulterer i min angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Det skal jeg prøve:-) Jeg skjelver alltid, men det blir værre når jeg er nervøs. Og dette resulterer i min angst.

Du har sikkert fått masse kommentarer før av liknende slag, men jeg forsøker likevel;

Hva med å forsøke å være mer avslappet med og godta at du skjelver? Har du forsøkt å svare at du har en fysisk lidelse som gir skjelving? Antakelig handler angsten om hva du er redd at andre tenker om deg. Tenker du noe særlig over slike ting ved andre mennesker? Det høres ut som om dette er blitt et stort problem for deg, og det er leit. Er det fysisk plagsomt, eller er det mest den uønskede oppmerksomheten som plager deg? Du kunne jo forsøke avspenning, fysioterapi eller akupunktur. Men uansett så er det lurt å analysere hva problemet består i, og gripe tak i hvordan du håndterer det. Det er sikkert plagsomt at folk stirrer på hendene dine i sosiale situasjoner, men dette er ikke noe du kan noe for. Forsøk å spøke litt med det! Hvis du ikke har lest "Trange rom og åpne plasser", så vil jeg anbefale den. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sikkert fått masse kommentarer før av liknende slag, men jeg forsøker likevel;

Hva med å forsøke å være mer avslappet med og godta at du skjelver? Har du forsøkt å svare at du har en fysisk lidelse som gir skjelving? Antakelig handler angsten om hva du er redd at andre tenker om deg. Tenker du noe særlig over slike ting ved andre mennesker? Det høres ut som om dette er blitt et stort problem for deg, og det er leit. Er det fysisk plagsomt, eller er det mest den uønskede oppmerksomheten som plager deg? Du kunne jo forsøke avspenning, fysioterapi eller akupunktur. Men uansett så er det lurt å analysere hva problemet består i, og gripe tak i hvordan du håndterer det. Det er sikkert plagsomt at folk stirrer på hendene dine i sosiale situasjoner, men dette er ikke noe du kan noe for. Forsøk å spøke litt med det! Hvis du ikke har lest "Trange rom og åpne plasser", så vil jeg anbefale den. Lykke til!

Takk for svar! Jeg har prøvd det, men det er ikke så lett når det tar overhånd. Har levd med dette i mange år. Har prøvd akupunktur, går til psykolog og har lest boka trangerom og åpne plasser som beskriver min angst veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...