Gå til innhold

lungekreft eller lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

hei

jeg er en jente på 24 år som er veldig nærvøs for min mor.

hun er 53 år, hun har nylig tatt rønkenbilder av lungene. på bildene kunne legen se en fortettning på den ene lunga, men kunne ikke si eksakt hva det var.

for ca 1mnd siden hadde hun lungebetennelse. jeg frykter nå at hun har fått lungekreft for hun har røkt i mange år, men det kan vell være rester fra lungebetennelsen også? hvor store kjanser tror dere det er for at hun har fått kreft? hun skal på sykehuset for å ta prøver , men jeg syntes det virker som en evighet før hun kommer inn. syntes dere jeg bekymrer meg veldig uten grunn?

Hilsen bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15681-lungekreft-eller-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Man blir alltid bekymret når det er noe med ens aller nærmeste, det skulle bare mangle. Det er ikke mulig for meg å si hvor stor sjansen er for at hun kan ha fått lungekreft. Det bør alltid tas alvorlig når man ser fortetninger på lungene eller andre steder. Det kan være så mye. Rester etter lungebetennelsen kan det selvsagt være, den vil forsvinne etter hvert og man sjekker dette med røntgen. Du kan jo ringe til hennes lege ( etter samtykke fra din mor) og si at du engster deg. Det er ikke noe rart i det. Da kanskje du kan få litt opplysninger om hva han tenker omkring dette og hva han mener er gangen i det hele. Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite!

Gjest elisabetha

Hei!

Huff, jeg skjønner deg veldig godt. Det verste er nesten det å gå rundt og ikke vite, og muligens det å _få_ vite og så fordøye det. Men det er jo ikke sikkert at det trenger være det verste man tenker. Dessuten finnes det muligheter å kurere lungekreft også, eller skyve sykdommen tilbake til et tidligere stadium.

Mamman min har akkurat fått konstatert lungekreft. Hun har fått to cellegiftskurer. Legene hadde store problemer med å finne ut at det var lungekreft hun hadde, men til slutt fant de ut av det. Hun ble tatt inn til behandling med det samme.

Mamma er som din mor 54 år, og jeg er 23.

Tror veldig sterkt på at mamma skal bli frisk, men det har vært en tung måned fra vi først fikk vite at hun hadde kreft fram til nå.

Hvis du vil kan du maile meg, så kan vi dele vår bekymring?

Synes det er vanskelig å snakke om dette med venner siden de ikke helt vet hvordan jeg har det og de skjønner ikke helt min redsel. Så jeg savner det å ha noen å snakke med.

Men det er jo ikke sikkert det er så alvolig som lungekreft med din mor, jeg håper dere slipper å oppleve det.

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...