Gå til innhold

Svette under armene

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har relativt nylig begynt å svette mye under armene. Har aldri vært plaget av dette før. Plages ikke av nattesvette.

Kort tid før jul var jeg et par ganger hos legen i forbindelse med en virusinfeksjon. Sannsynligvis kyssesyke. Det ble også tatt en hel del andre prøver - jeg ba om en helsjekk.

Kan svetting under armene settes i forbindelse med kyssesyken? Kan ikke kjenne noen kuler under armene, men det kan muligens være litt hovent der. Kan det være betente svettekjertler?

Leste et sted at svette kan komme av for høyt stoffskifte. Mitt stoffskifte ble målt kort tid før denne svettingen begynte uten at jeg fikk noen tilbakemelding. Stoffskiftet blir vel ikke plutselig kjempehøyt?

Kan nervøsitet og/eller stress gi svetting under armene?

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15683-svette-under-armene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til svett. På slutten av en infeksjonssykdom kan man svette mer. nervøsitet og stress er nok vanligere årsak. Du kan søke på "svette" i artiklene og i forum her på doktoronline, mye har vært skrevet før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15683-svette-under-armene/#findComment-74086
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...