liarliar Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Heisann, Er en gutt på 22 årsom har vært plaget med noe som ligner på et stort rødt felt på penishodet i to år nå. Det går fra helt bake på penishodet og frem til urinrørsåpningen. Det klør og svir og lukter vondt. Og av og til er det som om det blir rifter på penishodet. Har vært mange ganger med fastlegen og to ganger med hudlege. De sier at de ikke kan se noe gale. Har prøvd mange forskjellige kremer , bla. kenacutan / lamisil / canesten / klotrimazol. Får ikke rifter hvis forhuden er trukket tilbake, virker som om symptonene blir verre når forhuden ikke er trukket tilbake. Føler meg ganske hjelpeløs, dette plager meg skikkelig mye. Har også tatt 3 prøver etter kjønnssykdommer. Bor på nordvestlandet, så det er ikke noen plass her de spesialiserer seg på slikt. Har dere noen gode råd? Dette senker livskvaliteten min betraktelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156947-r%C3%B8dt-felt-p%C3%A5-penishodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei, dette hørtes ikke så lett ut. Det er litt vanskelig å forstå at flere leger ikke ser noe galt, samtidig som du beskriver et rødt felt med sprekker. Svaret blir derfor generelt. 3 av 4 midler du har brukt er midler mot sopp. Det er svært uvanlig at ellers friske menn får sopp på penis, så lamisil/canesten/klotrimazol hjelper sjelden for utslett nedentil hos menn. Den vanligste årsaken til utslett på penis er såkalte uspesifikke balanitter, som rett og slett er irritasjon på penishodet eller forhudens indre blad( eksem på penis). Her er det tett og det blir ofte irritasjon. Forverring etter onani og samleie forverrer ofte utslettet i slike tilfelle. Daglig vask med lunkent vann og bruk av en mild kortisonkrem vil være til hjelp. Kenacutan, som du har fått, er et slikt middel. En litt mildere og reseptfri variant er hydrokortison fra apotek. Det finnes også andre utslett på penis. Psoriasis er en svært vanlig hudsykdom som rammer 2-4% av befolkningen. Det er ikke uvanlig at denne hudsykdommen forekommer på penis. Det finnes også andre, mer sære hudsykdommer, som rammer slimhiner. De vil som regel være godt synlige. Dersom utslettet fortsetter å plage deg synes jeg du skal forsøke kortisonkremen din over litt tid, eksempelvis 2-3 uker, selv om det ikke lenger er synlig for deg. Kommer det raskt tilbake og du har et stadig behov for kortison, bør du diskutere med hudlegen din om du skal forsøke en av de nye kortisonfrie kremene. De kan hjelpe. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156947-r%C3%B8dt-felt-p%C3%A5-penishodet/#findComment-1011123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.