Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått bekreftet med røntken at jeg har hælspore. Fikk betennelse under hælen når jeg var ca 3 mnd gravid. Nå er sønnen min 10 mnd, så dette har jeg hatt i over et år.Har ikke fått noen form for betennesedempende medisiner pga graviditet og amming. Har brukt gode sko med demping + ekstra innleggssåler hele tiden. På kvelden og morningen kan jeg nesten ikke gå få foten og det er veldig smertefullt. Hvis jeg begynner med betennelsesdempende medisin nå, kan dette da ta bort hælsporen? Hva ellers kan gjøres for å få bort hælsporen? Plages også av smerter i div. ledd i hele kroppen. Våkner av og til om natten med sterke smerter i ene kneet + at tomlene på begge hendene verker daglig. Særlig tommelen på høyre hånd er vond. Har rett og slett problemer med å bruke den. Dette er det flere i familien min som plages med. Det er også mye revmatisme i familien. Har vært operert for karpal tunnel syndrom (fikk dette under forrige graviditet) på høyre arm. Smertene som jeg har nå er ikke de samme som når jeg hadde karpal tunnel syndrom. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156987-h%C3%A6lspore-div/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hælspore som har blitt såpass plagsom som din må ofte opereres; et ganske greitt inngrep. Når det gjelder tommelen din så bør nok også røntgenbilde taes. kan høres ut som slitasjegikt i grunnleddet. Dette kan bedres med teiping, men operasjon kan også her gi smertelindring; da avstives det onde leddet; oftest uten særlige problemer i etterkant. Synes forøvrig du skal få en henvisning til reumatolog fra fastlegen din. kanskje skal du ha medisiner som hindrer videre slitasjegikt ( artrose) f.eks glukosamin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156987-h%C3%A6lspore-div/#findComment-1013047
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...