Gå til innhold

ad vs sovner i behandling


Gjest ckx

Anbefalte innlegg

Jeg har depressive reaksjoner og angst, bruker cipralex og tolvon.

Skulle ønske jeg ble bedre men står fast. Har muskelsmerter og stivhet som jeg har hatt lenge, det er som før. Dårlig kvalitet på livet.

I behandlingen holder jeg på å sovne hele tiden.Må slite for å holde meg våken. Det er ikke særlig konstruktivt, klarer ikke å snakke.

I den anledning lurer jeg på om det er verdt et forsøk å trappe ned ad-medisinen. Kanskje hvis jeg får mer angst kommer jeg til å bli verre og er nødt til å snakke. Kanskje jeg blir våken. Det er så uholdbart å vente i en evighet på en reaksjon, bare være depressiv, og tenke tanker jeg aldri får ut. På den andre siden er det veldig energikrevende å ha mye angst.

Noen som har erfart eller vet noe om dette? Er det en ide å bytte medisin til en som ikke har like mye angstdempende effekt som SSRI, men jeg lurer på hva da?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du jobber veldig hardt terapautisk blir man veldig trøtt i terapi. Men noen medisiner (antidepresiva spesielt) hemmer terapautisk arbeid, så det er godt mulig at det er medisinene og ikke terapien som gjør deg trøtt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pilletriller

Dersom du jobber veldig hardt terapautisk blir man veldig trøtt i terapi. Men noen medisiner (antidepresiva spesielt) hemmer terapautisk arbeid, så det er godt mulig at det er medisinene og ikke terapien som gjør deg trøtt... :-)

Noen ganger trenger man medisiner, også antidepressive midler, for å i det hele tatt være tilgjengelig/mottakelig for terapi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...