Gå til innhold

Selvbeskadigelse


Musen1365380741

Anbefalte innlegg

Musen1365380741

Min datter på 16 år skader seg selv ved å skjære seg i armen. Ikke så veldig dypt, men mange steder - også ved pulsen på håndleddet. Hva gjør jeg, og hvor kan hun få hjelp? Hun sier hun ikke helt vet hvorfor hun gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg synes du skal ta med din datter til fastlegen, og be vedkommende vurdere om det vil være hensiktsmessig å viderehenvise henne til barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk.

Et annet alternativ er at din datter oppsøker helsestasjon for ungdom dersom et slikt tilbud finnes der dere bor.

Relativt mange jenter "tester" ut selvskading, og for noen av dem er det et uttrykk for komplekse problemer. Derfor er det etter min mening viktig med en faglig god vurdering så tidlig som mulig for å finne ut av i hvilken grad hun trenger hjelp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...