Gå til innhold

Når skal man fortelle?

Anbefalte innlegg

For mange år siden ble jeg voldtatt. Jeg har fått god hjel av fagfolk til å bearbeide det som skjedde, men fortsatt sitter enkelte ting i. F.eks.når en blir holdt fast, eller ligger under en person, eller skal ha sex ol.

Nå har jeg i flere år ikke vært sammen med noen (jeg er en vosen dame). Men nå har jeg fått god kontakt med en mann og da lurer jeg på: Når er det riktig å fortelle om voldtekten? Når er det rett å gi beskjed om at enkelte ting er jeg redd for eller finner ubehagelig den dag idag? Har noen gode råd eller tanker om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157246-n%C3%A5r-skal-man-fortelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gamlebarbie

Dette er noe du må bestemme selv. Noen forteller aldri, noen forteller med en gang, andre igjen venter til de stoler på typen.

Altså ingen rette svar på dette, dessverre.

Håper du finner ut av det. Om du føler deg sikker på typen, så fortell. Det er jo kun opp til deg.

Klem fra

Når du føler deg tilstrekkelig trygg på ham og kjenner at dere begge vil satse på forholdet. Det er jo også greit å komme i forkant av eventuelle fobiske reaksjoner.

Fortell også at dette er noe han må holde for seg selv, hvis det er viktig for deg.

mvh

Hei

Jeg er en gutt/mann og jeg kjenner meg igjen i det du skriver.Har opplevd akkurat det samme som deg. Fortell det når du føler det passer, men gjør det før det kommer til intim kontakt/sex.

Jeg gjorde nemlig ikke det, og hun jeg var sammen med skjønte ikke hvorfor jeg trakk meg unna.

Det er en jævlig følelse å ville ha sex, mens kroppen og underbevistheten gjør alt for å slippe unna.

Vet ikke om dette var til noe hjelp men, håper du får det til.

Ønsker deg lykke til.

Hilsen meg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...