Gå til innhold

Spiseforstyrrelse?


Gjest massemat

Anbefalte innlegg

Gjest massemat

Jeg føler jeg har et problem som jeg ikke tørr å dele med noen. Jeg er besatt av mat! Vel ikke bare mat men også alt mulig godt jeg kan få i meg. Dette gjør selvsagt at jeg begynner å bli ganske overvektig. Men jeg klarer ikke slutte! Tenker på mat konstant å "fråtser"når jeg er alene. Dette er blitt et stor problem for meg og jeg skammer meg veldig. Hvordan får jeg hjelp? Noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

hei!

Kjenner meg godt igjen.Det første du kan gjøre for å være sikker er å sjekke stoffskiftet,og snakke med primærlegen din om dette problemet.Gi deg ikke før han forstår at dette virkelig er et stort problem for deg.Jeg har aldri hatt anoreksi eller bulimi,men det finnes en 3. spiseforstyrrelse.Noen kaller den for uspesifiserte spiseforstyrrelser,andre systemer for Binge eating disorder.Det kan være mange grunner til overspising. I mitt tilfelle angst og uro.Dvs.Jeg kjenner ikke angsten så godt,den er konvertert til ulvehunger.Å gå i terapi kan hjelpe deg til å finne ut hva som ligger bak.Problemet er ikke løst med det,men det er en begynnelse.Angstdempende midler gjør at jeg holder vekten nogenlunde i sjakk nå,men det har vært mye opp og ned.Ta kontakt, for livet er for kort til å vente og vente på at ting bare skal bli bedre av seg selv.Kanskje er det en depresjon som ligger bak dette? Enkelte antidepressiva (fontex) kan være gode i slike tilfeller.Det er ikke godt å ha det slik.Prøv å snu sirkelen ved å søke hjelp.Jeg prøvde i årevis alene,men det gikk ikke så bra.Lykke til!

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...