Gå til innhold

Kan jeg låse rommet på sykehuset?


Gjest Jeg har ikke peiling.

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg har ikke peiling.

Jeg lurte på en ting. Skal kanskje bli innlagt på åpen avdeling. Hvor skal jeg gjøre av lommeboken, mobilen ol.? Skal de økonomiske tingene bare ligge på rommet? Eller får man en nøkkel sånn at man kan låse rommet når man ikke er der? Jeg har liksom ikke noe lyst til at de bare skal ligge der og hvem som helst kan ta?

Og hvordan er det når jeg er utenfor avdelinga? Kan alle pasientene og personalen gå inn på rommet mitt da? Jeg har liksom lyst til å låse rommet når jeg ikke er der. Har ikke noe lyst til å ikke ha kontroll på hvem som titter på rommet mitt.?

Kan jeg låse rommet på sykehuset?

Kan jeg låse rommet om natta innenfra? Jeg tør ikke å sove fordi jeg er redd noen kommer inn mens jeg sover?

Hvor skal jeg oppbevare verdiene, penger, mobil ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjønner jeg kjempegodt! Om jeg hadde vært i din situasjon (+ også her hjemme i boligen min) ville jeg følte meg uhyre ukomfortabel med om noen i teoreien bare kunne "brase inn" i mitt hjem, til alle døgnets tider. Det handler med grenser å gjøre. Og også sikkerthet i forhold til tyveri (mobil, lommebok etc) som du er inne på. Var jeg deg, ville jeg ringt det sykehuset du skal til og spøøre dem. De har sikkert en banksafe e.l. der du kan oppbevare verdisaker (eller det burde de i hvert fall ha hatt!). Vel, om hva som er "vanlig" eller "normal" praksis på slike sykehus, vet jeg ikke. Men har hørt om to steder, og der var det snakk om rom med ulåste dører (dessverre). Men det er sikkert pga sikerhetsmessige årsaker kanskje, slik at pleiere skal kunne nå til og være tilgjenglige for pasienten om noe oppstår. Men kanskje hadde det vært en ide å hatt noen rom uten lås og noen med. Jeg ville i hvert fall fått lettere angst like greit først som sist, om jeg ikke hadde hatt låsemulighet. Det handler om egen integritet, og det er toss alt sitt eget rom! Hvorfor skal du inn? Håper ikke det er pga angst.... I så fall si du gjerne vil ha låsbart rom! Mitt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vanligvis ikke låse rommet på et sykehus.

Ta med minst mulig verdisaker, og putt mobil og lommebok i lommene når du forlater rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beenthere

Jeg fikk nøkkel til mitt rom på vanlig psykiatrisk avdeling. Låste tinga mine inn på rommet og det var veldig betryggende å vite at ingen gikk inn der og snuste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus-Or.

Da jeg var innlagt kunne jeg låse rommet fra innsiden, men personalet hadde nøkkel. De kom aldri inn uten å banke på, og da først etter at jeg hadde sagt kom inn eller åpnet døren. Bortsett fra nattevakten, som skulle se hvordan det sto til, helst uten å vekke folk, da.

Det var et skap med nøkkel i, som jeg kunne låse inn tingene mine i.

Når jeg var ute i avdelingen, f.eks. på stua, sto rommet oppe, men når jeg forlot avdelingen låste personalet døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...