Gå til innhold

redd for hvilke diagnose?

Anbefalte innlegg

Gjest redde meg.

Psykologen min sa en gang ordet psykose, og paronoid. Men jeg er usikker på hva hun sa før dette. Men jeg er ikke helt sikker. Hun var bare usikker tror jeg. Siden jeg tror at andre vil gjøre meg noe vondt.

Men grunnen til at jeg tror at andre vil gjøre meg vondt er at jeg ble mobbet mye på skolen. Og der gjorde elevene meg mye vondt.

Jeg tror ikke at psykologen min eller noen andre vil gjøre meg noe vondt nå som jeg er voksen. Jeg er bare innmari redd for andre mennesker. Trekker meg unna alle sosiale sammenkomster. Er jeg psykotisk da?

Jeg tør ikke å spørre psykologen min om det er helt sikkert. Også er jeg redd jeg har missforstått og sånn. Og nå er jeg så redd for at jeg er psykotisk.

Jeg hører ikke stemmer, eller lukter noe som ikke er der. Tror heller ikke at kroppen min forandrer seg.

Jeg er bare så usikker på om jeg er psykotisk. Jeg er så redd. Synes den diagnosen virker så skummel ut. Kan jeg ha en psykose?

Vet at jeg sliter med angst og depresjoner og sånn, men ikke noe annet. Tør ikke å spørre henne mere.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157332-redd-for-hvilke-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest redde meg

Huff, jeg begynner vist å bli trøtt her. Det skulle stå IKKE psykotisk.

Hun damen på sykehuset sa at denne avdelingen var for mennesker med bla. psykose. Hun nevnte ikke angst, depresjoner ol. Og nå er jeg redd hun mente jeg var psykotisk.

Kan man ha en psykose selv om jeg ikke hører stemmer osv?

Er jeg paronid siden jeg ble mobbet før. Også er jeg redd noen skal gjøre meg noe vondt nå?

Hun damen på sykehuset sa at denne avdelingen var for mennesker med bla. psykose. Hun nevnte ikke angst, depresjoner ol. Og nå er jeg redd hun mente jeg var psykotisk.

Kan man ha en psykose selv om jeg ikke hører stemmer osv?

Er jeg paronid siden jeg ble mobbet før. Også er jeg redd noen skal gjøre meg noe vondt nå?

Det hoertes ikke ut som om du er psykotisk. Det skal nok litt mere til for og ha psykoser, du maa foerst og fremst se og/eller hoere noe som ikke er der.

Det beste er nok og spoerre psykologen din om hvilke diagnose hun har paa deg. Da kan du jo slappe litt mere av naar det gjelder psykose saken...

Annonse

Du har nok ingen diagnose. Det er nok en virkelighet for en god del av norges befolkning. Det var iallefall en god del kjent der. Skal alt diagnoseres??. I mitt tilfelle så er det svært få som forstår meg, uansett hvordan jeg ter meg så får jeg drittsekk-stempelet av enkelte.

(Jeg tror selvfølgelig at jeg er en følsom og empatisk person,) (eller jeg har rodd det..intill det siste....)

Men siden dette har vart såpass lenge så gir jeg faen.

Det er iallefall ikke du som trenger diagnose.

Gjest redde meg

Det hoertes ikke ut som om du er psykotisk. Det skal nok litt mere til for og ha psykoser, du maa foerst og fremst se og/eller hoere noe som ikke er der.

Det beste er nok og spoerre psykologen din om hvilke diagnose hun har paa deg. Da kan du jo slappe litt mere av naar det gjelder psykose saken...

Må alle som får diagnosen psykose høre stemmer, lukte ting som ikke er der, osv.?

Gjest redde meg.

Må alle som får diagnosen psykose høre stemmer, lukte ting som ikke er der, osv.?

Er det å være peronid et symptom på det å ha en psykose?

Hun sa at hun trodde det var grunnen til at jeg var så redd.

Siden psykologen min nevnte disse to samtidig.

Gjest redde meg

hvilke konkrete ting gjoer at du sier det?

Kanskje siden jeg er veldig forvirra. Og når noen spør meg om jeg føler det sånn eller sånn blir jeg plutselig redd for at jeg har det sånn.

Selv om jeg ikke føler det selv. Jeg vet liksom ikke jeg.

Føler ikke at jeg er psykotisk jeg, tror jeg. Men når andre sier jeg er det så blir jeg veldig usikker og redd.

Annonse

Rart dette, det andre søker hjelp for, er ting som jeg søker å oppnå. Å høre stemmer, og å se 'visjoner',er ting som har gledet meg. Tydeligvis noe som andre har opfattet som psykiatriske lidelser,,

Kanskje siden jeg er veldig forvirra. Og når noen spør meg om jeg føler det sånn eller sånn blir jeg plutselig redd for at jeg har det sånn.

Selv om jeg ikke føler det selv. Jeg vet liksom ikke jeg.

Føler ikke at jeg er psykotisk jeg, tror jeg. Men når andre sier jeg er det så blir jeg veldig usikker og redd.

men sa behandleren din til deg at du hadde det? Nevnte hun ikke bare ordene psykose og paranoid uten at du husker helt sammenhengen? Tror nok du kan slaa deg til ro med at det ikke er psykose.

Gjest redde meg.

men sa behandleren din til deg at du hadde det? Nevnte hun ikke bare ordene psykose og paranoid uten at du husker helt sammenhengen? Tror nok du kan slaa deg til ro med at det ikke er psykose.

Jeg klarer ikke å slå meg til ro jeg. Sorry.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...