Gå til innhold

NHD Prøver for tredie gang.


Gjest cdefg

Anbefalte innlegg

Jeg vil sette stor pris på om du har anledning til å svare på dette da det er veldig viktig for meg.

Min fastlege er i prinsippet positiv til at jeg bruker Reductil, da mitt størst matproblem er at jeg føler meg sulten hele tiden. (Spiser ikke spesielt usunn mat, men spiser for mye.)

Han er likevel skeptisk fordi jeg for noen år siden bruke Efexor en kort periode og måtte slutte pga uakseptable bivirkninger. Fikk også langvarige og plagsomme ettervirkninger, verst var elektriske sjokk gjennom hodet. Har ikke brukt noen form for AD hverken før eller etter dette.

Fastlegen min har begrensede erfaringer med Reductil og er redd for at jeg skal slite meg ut på bivirkninger / ettervirkninger.

Den eneste positive effekten jeg hadde av efexor var at matsuget forsvant og jeg greide å spise fornuftige mengder uten å hele tiden sloss med meg selv.

Kan du si noe om faren for å få like store birvirkninger ved bruk av Reductil som jeg hadde med Efexor?

Av faste medisiner bruker jeg Nexium 1-2x20mg og Aerius i pollensesongen. Sporadisk Flutide innhalator pga lett astma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dine dårlige erfaringer med Efexor gir ingen grunn til spesiell forsiktighet med Reductil.

Dersom de vanlige undersøkelser, som skal gjøres på alle pasienter som bruker Reductil, viser at du kan bruke preparatet, er det ingen grunn til at du ikke kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine dårlige erfaringer med Efexor gir ingen grunn til spesiell forsiktighet med Reductil.

Dersom de vanlige undersøkelser, som skal gjøres på alle pasienter som bruker Reductil, viser at du kan bruke preparatet, er det ingen grunn til at du ikke kan prøve.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Hei, jeg har begynt på aurorix, mot angst og psykosomatiske plager. Har bare brukt dem mer enn 14 dager og de har nok ikke begynt å virke skikkelig enda. Men synes de har gitt meg litt mere energi, og pms var lettere denne gangen...Tolker det positivt til tross for at det kan være en normalvariasjon.-- men gir jo et håp om at det kan hjelpe.

Grunnen til at jeg skriver, da jeg forstår du har et problem med sult etc... er at jeg ikke orker tanken på søtt etter at jeg har begynt på aurorix. Føler meg også mindre sulten, hva nå dette måtte komme av..?

Har ikke egentlig noe vektproblem, men jeg har i de siste årene måttet passe meg,ellers hadde jeg lagt på meg.

Så kansje denne bivirkninger med aurorix kan være positiv i så måte!!

Aurorix er jo et AD som har lite bivirkninger i forhold til de andre... jfr. NHD.

Mvh ink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har begynt på aurorix, mot angst og psykosomatiske plager. Har bare brukt dem mer enn 14 dager og de har nok ikke begynt å virke skikkelig enda. Men synes de har gitt meg litt mere energi, og pms var lettere denne gangen...Tolker det positivt til tross for at det kan være en normalvariasjon.-- men gir jo et håp om at det kan hjelpe.

Grunnen til at jeg skriver, da jeg forstår du har et problem med sult etc... er at jeg ikke orker tanken på søtt etter at jeg har begynt på aurorix. Føler meg også mindre sulten, hva nå dette måtte komme av..?

Har ikke egentlig noe vektproblem, men jeg har i de siste årene måttet passe meg,ellers hadde jeg lagt på meg.

Så kansje denne bivirkninger med aurorix kan være positiv i så måte!!

Aurorix er jo et AD som har lite bivirkninger i forhold til de andre... jfr. NHD.

Mvh ink

Hei, trodde reductil var et AD, og siden du hadde brukt exefor før var det jeg fortalte om min erfaring med aurorix.

Det jeg mener å si er at det nok neppe erstatter reductil...det er vel et helt annen type preparat?

Men som AD for de som blant annet er redd for å gå opp i vekt er det verdt et forsøk-

Ialle fall demper det søthunger...og også noe sultfølelse på meg--- Så langt da--- har kun 14 dagers erfaring....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trodde reductil var et AD, og siden du hadde brukt exefor før var det jeg fortalte om min erfaring med aurorix.

Det jeg mener å si er at det nok neppe erstatter reductil...det er vel et helt annen type preparat?

Men som AD for de som blant annet er redd for å gå opp i vekt er det verdt et forsøk-

Ialle fall demper det søthunger...og også noe sultfølelse på meg--- Så langt da--- har kun 14 dagers erfaring....

Mvh

Reductil skrives ikke ut som et AD, men som et apetittregulerende legemiddel.

Men leser man i felleskatalogen vil man se at det virker på de samme signalstoffer i hjernen som efexor. (Derfor min fastleges skepsiss.) Så på sett og vis er det vel riktig å snakke om det som et AD. Men hensikten er å regulere apetitten og ikke nødvendigvis humøret.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...