oppe i nord Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 har hatt forsopp ca tre månder og har prøvd det som er av reseptfrie salver,har vært hoss lege som anbefalte lamesil 2 ganger daglig. dette har jeg prøvd i to uker uten resultat(føttene vaskes og tørkes før påsmøring) det er kunn mellom to tær jeg plages med denne fotsoppen, og den er kløende og huden "sprikk" i mellom tærne. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt denne fotsoppen som er ganske iriterende siden jeg er ivrig bassenggåer og ikke tør gå dit med fare får å smitte andre. 0 Siter
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Hei, sopp i huden mellom tær kan fjernes effektivt med eksempelvis Lamisil, slik du har gjort. Dersom dette ikke er tilstrekkelig kan det skyldes at det også er sopp ut i den tykkere fotsålen. Det vil som regel vise seg som rødhet og flassing også i fotsålen. I slike tilfelle er det ikke nok med lokalbehandling, men man må da ta tabletter i 4 uker. Snakk med legen din om dette, vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.