Gå til innhold

Jeg synes ikke dette er frivillig jeg.


Gjest han presser meg

Anbefalte innlegg

Gjest han presser meg

Jeg skal bli innlagt i morra, men jeg vil ikke. Også kalles det liksom frivillig?

Har så innmari selvmordstanker nå. Bare lyst til å dø pga. dette. Har ikke noe lyst til å bli innlagt. Har sagt dette til terapauten min, men han sier at jeg ikke kan gå sånn som jeg har det nå. Føler han presser meg til dette. Selv om jeg ikke vil. Har sagt dette til han så mange ganger, men han tvinger meg. Og nå har jeg bare lyst til å dø fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at dette kan føles som frivillig tvang. Du har nok rett i at det er et visst press, men i det presset kan det jo ligge en hel del omsorg. Tenk om behandleren var likegyldig til hvordan det gikk med deg.

Men det kan jo hende at det er ganske så nødvendig. Og det kan hende du får mye positivt ut av det.

En planlagt, frivillig innleggelse, om enn svært motvillig, er stort sett en mye bedre og mer konstruktiv opplevelse enn en akutt tvangsinnleggelse. Er det fare for at du etter hvert kunne endt opp med en tvangsinnleggelse om du ikke nå gjør noe frivillig? (Ikke som en straff, men som en konsekvens av at du ble mye verre.)

Jeg ønsker deg lykke til og håper at det kommer mye positivt ut av dette for deg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikomala

Du kan jo for så vidt blånekte. Men siden du bare vil dø og har så mye selvmordstanker, er du kanskje til fare for deg selv, og kan kanskje tvangsinnlegges. Anbefaler deg dog å la deg legge inn frivillig like godt. Selvmordstanker trenger ikke være evige.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...