Gå til innhold

Truxal


Gjest Fear_Female20

Anbefalte innlegg

Gjest Fear_Female20

Om to dager skal jeg på et seminar med jobben, noe jeg vet jeg kommer til å takle dårlig. Jeg kommer til å få kraftig angst, i verste fall kaste opp og besvime. Jeg har fått noen piller av ei venninne, Truxal 25 mg. Jeg vil ta en pille før jeg skal på seminaret, men har aldri tatt Truxal før. Er det mulig å ikke tåle dette? Skal også kjøre bil, er det forsvarlig? Håper på svar før 7/9. Jeg vil egentlig bare holde meg hjemme, men kan jo ikke fortsette å holde meg unna alle slike situasjoner fremover. Hvis det kan gjøre livet mitt lettere å ta Truxal, synes jeg det virkelig er verdt det. Men er redd for bivirkninger/mulighet for allergi osv. Eller kan jeg komme til å bli veldig trøtt? Passer jo veldig dårlig når jeg liker skal være sosial og oppegående.. :)

Håper på svar!

Jente 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du må i hvert fall prøve det på forhånd i en situasjon hvor det ikke gjør noe om du blir litt trøtt.

Du kan ikke kjøre bil den første uka etter at du har begynt med Truxal. Deretter må du kjenne etter hvordan du føler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke gjør det

Sånt noe er helt hull i hodet! Er du klar over at Truxal er et antipsykotikum? Du har aldri tatt det før, og nå skal du kjøre bil med dette legemiddelet.Jeg har brukt dette,og jeg ble utrolig trett.

Det måtte da være bedre å få hjelp fra en lege i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ta kontakt med fastlegen

Hva med å ta dette problemet opp med fastlegen din.. Det må da for eks. finnes andre preparater for eks. seroxat som ikke har så mange bivirkninger som du kan ta i stedet for... Da fungerer du også som en sosial og oppegående person...

Har selv brukt Truxal og det er riktig at hun med nicket "ikke gjør det" sier at det er anti psykotikum...

Det preparatet er veldig sterk og man blir veldig trøtt av det.. Så å kjøre bil med det uten å kjenne virkningen eller vite hvordan preparatet virker på det, er ikke å anbefale...

pga man kan for eks. blant annet få tåkesyn av dem som en bivirkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...