Gå til innhold

fiskelukt fra penis

Anbefalte innlegg

Hei Miklos. Jeg er en gutt på 22 med et stort problem. I de siste åra har jeg vært plaget av en sterk fiskelukt fra penis. Har vært hos legen flere ganger.De har funnet bakterier som de trodde var klamydia.Tror jeg fikk et skriv om no gardnerella/klamydia, men husker ikke helt hva som sto der. Var der også med kjæresten min som også lukta fisk nedentil.Hun har også hatt flere soppinfeksjoner. Vi fikk 2 tabletter,antibiotika tror jeg,men ingen ting skjedde. Sist gang jeg var der fant de ingen bakterier, og sa jeg måtte gå til en urolog. Urologen tok ingen prøver, men titta litt og han synes alt så bra ut. Han viste ikke hva lukta kom fra. .Men det er lenge siden. Urologen ga meg en 3 ukers antibiotika kur. En tablett på dagen og en på kvelden. I den perioden ble lukta helt borte! Men noen dager etter behandlingen kom lukta til bake. Hadde ikke sex i hele perioden eller etter.Lukta kommer en liten stund etter jeg har hatt utløsning og blir borte hvis jeg vasker meg godt. . Hvis jeg ikke har hatt utløsning lukter det ingen ting omtrent.Har også vært litt plaget med røde prikker på penishodet, men det er lenge siden nå.

Er veldig redd for at dette kan være noe kroniske greier? Tror du jeg har resistente bakterier? Kan gutter få bakteriell vaginose?

Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157413-fiskelukt-fra-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg forstår at du har lest om dette med lukt. Fiskelukt er typisk ved bakteriell vaginose, men som du sier dette er en typisk kvinnesak. Det er ikke usannsynlig at infeksjon med de samme bakterier kan overføres til partneren. I tilfelle er det Gardnerella vaginalis og endel s.k. anaerobe bakterier (bakterier som lever helst uten nærvær av oxygen) som er innvolvert. Men, for å være ærlig kan jeg ikke huske at jeg har påvist disse bakterier fra prøver tatt fra penis. Mer generelt er det klart at infeksjoner er hovedansvarlig for lukt fra kjønnsorganene. Bakterier eller sopp, eventuelt blanding. Av og til kan det forekomme noe for rikelig utsondring av talg og andre sekreter uten infeksjon. Slike tilstander responderer vanligvis greit på gjennomnført hygieniske tiltak: hyppig vast med såpe, gjerne flere ganger daglig. Men det du forteller at lukten ble borte under antibiotikabehandling peker i retning av infeksjon.Hvis lukta kommer etter utløsning kunne det være et poeng å ta prøve fra sæd. Som du skjønner kan jeg bare gi deg noe ideer men jeg har ingen muligheter til å stille en klar diagnose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157413-fiskelukt-fra-penis/#findComment-1014530
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...