Gå til innhold

lopper på mallorcatur

Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet hjem fra mallorca og jeg og min datter er full av loppebitt. Vi fikk konstantert at det var loppebitt hos lege på mallorca. Vi har sikkert 20-30 kløende bitt hver på kroppen. Vi har hatt det i ca 5 dager. Etter hver natt fikk vi flere bitt. Vi antar at loppene kommer fra sengen som min datter og jeg delvis delte (vi var to familier på tur i leid leilighet og bare vi to ble plaget av loppebitt). Jeg lurer nå på om vi kan ta med oss loppene hjem? Vi vasker alle klærne, men kan loppene overleve klesvask og sitte fast i andre ting så som bøker, koffert osv som vi ikke vasker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157414-lopper-p%C3%A5-mallorcatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

nei, sjansen for det er svært liten. Loppene suger blod om natten, og etterlater grupperte, kløende bitt i huden. At noen har forvillet seg ned i kofferten er mindre sannsynlig enn at de hygger seg med dem som overtok rommet etter dere der nede.

Dersom en har blitt med hit, vil den ikke overleve lenge. De overlever ikke vask, og er avhengig av regelmessig besøk på huden for å suge blod.

Merkene deres er nok over på noen dager. Kortisonkrem demper kløe og ubehag.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...