Gå til innhold

Cipralex/Seroxat


Gjest Dame55

Anbefalte innlegg

Vet noen om det er stor forskjell på Cipralex og Seroxat? Lurer på om jeg har fått rett medisin. Er på begynnerstadiet med Cipralex, men husker også at Seroxat ble nevnt som mulig medisin til meg. Min diagnose er generalisert angstnevrose og kronisk muskelsmertesyndrom av en lege (spes. psykiatri, trygdekontorlege). Bekymringsangst, fobier og panikkangst samt fibromyalgi av fastlege. Jeg har også følt liten glede i de senere år så er vel depresjon. Også utbrenthet. Hadde jo vært greit å prøvd den medisinen som fungerer best for ovennevnte plager, men er kanskje slik at man må prøve seg fram....! Hvis det er minst bivirkninger på Cipralex er jo den best. Vi si at jeg etter 2 ukers bruk av Cipralex(nå økt til 10 mg. daglig) ikke har hatt noen bivirkninger. Synes nok jeg er litt roligere og sover noe bedre om natta, ikke våken så mange ganger som før. Er vel et godt tegn kanskje etter bare 2 uker med denne slags medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cipralex og Seroxat er likeverdige medisiner for de plagene du beskriver, men pasienter kan reagere ulikt på dem, dvs. noen kan bli bedre av den ene men ikke den andre. Hvilke dette gjelder vet man ikke før man har forsøkt.

Oppnår du ingen bedring på Cipralex etter 4-6 uker kan det vurderes å øke dosen eller bytte medikament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei!

Synes det høres positivt ut så langt.Jeg går på samme medisin og har noenlunde liknende plager som deg.Så slapp av med denne medisinen en stund,og se hvordan det går.Noen går senere opp til 15 mg,hvis det er nødvendig

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Slutter meg til innlegget fra Arne K.

Siden du allerede har begynt med Cipralex, bør du fortsette å prøve denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til N.H.Dahl, Arne K. og Bugge for svar. Det er så godt med noen svar på det som opptar en veldig om dagen. Alt nytt er jo litt skremmende....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...