Gå til innhold

NHD Lamictal og serumnivå


Gjest trondre

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt følgende serumverdier av lamictal.

Ved:

200 mg: 9,5

400 mg: 19,0

450 mg: 19,9

Vil det si at jeg må opp i 500 mg. for å nå en serumverdi på 22 - 23?

Jeg regner slik:

19,9 : 450 = 0,044

og videre slik:

0,044 x 500 = 22

Jeg fikser dette her selv, så det hadde vært fint om du kunne svart meg på dette her, trapper evt. opp i dag men hvor mye? Har fått beskjed om at jeg kan øke inntil serumnivå på 25, viss ikke effekt, tillegg med et SSRI.

Det jeg ikke får til og stemme med regnestykket mitt er at økningen fra 400 til 450 mg ikke følger samme økning i serumnivå som ved andre doseøkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Din tenkning og regning er helt korrekt.

Det at det ikke stemmer helt med 400 og 450 mg, skyldes at du er et menneske og ikke en maskin. Her er det variasjoner i biologien fra dag til dag. Hadde du tatt prøvene på andre dager, hadde du fått _litt_ andre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...