Gå til innhold

lurer


Gjest svak

Anbefalte innlegg

hei..

jeg bare lurer.. spiser veldig lite til vanlig og trener ganske mye..

ikke så bra kombinasjon..

men før ble jeg kvalm etter hvert måltid.. så gikk det bort, mens nå er det kommet kvalme igjen, av og til..

har også begynt å kaste opp.. det begynte med at jeg skulle forsøke å spise mer i helga for å prøve å stoppe at foreldrene mine fikk vite noe.. spiste ca 3 måltider om dagen.. trente passelig. men så på søndag så spiste jeg to ganger, kastet opp etter den andre gangen og trente vanvittig mye.. mer enn jeg noen gang har gjort..

nå er jeg blitt litt bekymret, fordi nå føler jeg ver gang jeg spiser noe (som sagt det er ikke mye jeg spiser heller) så må jeg få det opp.. klarer ikke tanken på å ha mat i meg..

er det grunn til å bekymre seg mer eller?? skal snart kontakte bup men vil ikke ha hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære svak! Det er all grunn til å være bekymret, når kroppen "ikke vil holde på maten". Det kan være dine tanker og følelser (psykisk) knyttet til mat som er årsak til dette. Det å ha en SF er ofte svært komplisert da psykiske og somatiske (kroppslige) symptomer blir innvolvert. Mange trenger hjelp for å klare å gripe fatt i problemet, innse at de har et problem- håper du har noen du kan snakke med , som du stoler på. Det ser ut for meg at dine foreldre ikke er klar over ditt problem. Ville det være mulig å snakke med dine foreldre om dette- i stedet for å holde det skjult? Foreldre er de som kjenner sine barn best og kan derfor ofte være de beste hjelperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid-tulla

Håper at du gjør som du skriver du skal, kontakter bup.

Håper du ombestemmer deg, til å ville ta imot den hjelpa du får...og begynner å jobbe med en gang!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære svak! Det er all grunn til å være bekymret, når kroppen "ikke vil holde på maten". Det kan være dine tanker og følelser (psykisk) knyttet til mat som er årsak til dette. Det å ha en SF er ofte svært komplisert da psykiske og somatiske (kroppslige) symptomer blir innvolvert. Mange trenger hjelp for å klare å gripe fatt i problemet, innse at de har et problem- håper du har noen du kan snakke med , som du stoler på. Det ser ut for meg at dine foreldre ikke er klar over ditt problem. Ville det være mulig å snakke med dine foreldre om dette- i stedet for å holde det skjult? Foreldre er de som kjenner sine barn best og kan derfor ofte være de beste hjelperne.

oppkaste er selv på ført

men jeg vil ikke snakke med foreldrene mine om det her, pga jeg vil ikke ha deres hjelp..

jeg ba om at de skulle si det til dem på møtet foreldrene mine var bedt på..

mener det fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...