Gå til innhold

skjev i slapp tilstand

Anbefalte innlegg

Jeg har en skev penis(jeg er 25år) Den krummer en god del til venstre. Jeg var til lege for noen år siden angående å rette ut dette. Jeg fikk en time for at de skulle se på det men min kjæreste dengang overtalte meg ikke å ta sjansen pga impotens/mulig skader etter operasjon. Jeg har tildels normal sex, det som irriterer er at hun blir ofte sår på ene siden pga krummingen, det sliter mer på en side slik at hun blir oftere sår unødvendig. Dette hemmer selvfølgelig litt. Jeg har lest drøssevis med innlegg i blader, aviser om skev penis og en ting jeg har bitt meg merke i er at legen alltid spør om penis er skev i slapp tilstand. Det er min penis, ikke så skev som i erigert men ikke langt unna. den er skev nok til at jeg har lært meg til å stå på skrått når jeg urinerer ellers må jeg bøye den litt til høyre.

* Er det noen forskjell om den er skev eller ikke i slapp tilstand, og har dette noe å si i tilfelle en eventuell operasjon.

* Er det mulig å rette ut et slikt tilfelle?

* Hva er risikoen med slike operasjoner, og hvor høy er den?

* Kan en få en slik operasjon på staten sin bekostning eller må en gå til privat klinikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15752-skjev-i-slapp-tilstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

En skjevhet av penis i din alder skyldes nesten alltid at veggen på den ene siden er mer ettergivelig (mer elastisk) enn på den andre siden. Ved høyt trykk inne i penis (=ereksjon) vil den ta bøye over mot den andre siden. Vi anbefaler aldri operasjon bare fordi den litt skjev, men dersom dette gir plager - som den tydeligvis gjør for dere - er det grunn til å diskutere operasjon. Ved en operasjon syr man sammen et stykke i veggen hvor den er for elastisk - slik at den blir rett. Senere vil man alltid merke at det er noen rugler (knuter) i veggen av svamplegemet. De knutene blir der. En del er ømme over disse knutene i noen uker, men bare noen ganske få synes at dette gjør vondt i lengre tid.

Skjevhet i slapp tilstand har ingen betydning for operasjon, og jeg spør aldri om det, fordi det er skjevheten ved ereksjon som betyr noe.

Dette er en tilstand som du kan bli operert for på offentlige sykehus, men ofte er det en del ventetid på slike operasjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15752-skjev-i-slapp-tilstand/#findComment-74409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...