susanna23 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 hater meg selv... føler alt bare går nedover fortiden... det hele begynte med at jeg fikk en reaksjon etter en vanskelig oppvekst. greide ikke og takle alt lenger. ble deprimert og mistet matlysten. men ting går bare nedover... nå har jeg ikke bare mistet matlysten, men takler ikke det å spise. spiser litt, angrer, lar vær og spise, blir kvalm osv. alt har blitt en vanskelig sirkel som jeg ikke greier å komme meg ut av... har kontakt med helsepersonell, men er så redd for å åpne meg for dem.. redd for hvordan de reagerer.. fastlegen min setter opp timer og spør hva jeg spiser, hvor mye osv.. - men jeg tørr ikke si så mye. følelsen av å ha lyst å gjøre slutt på alt har blitt større.. før greide jeg ikke å forstå hvordan folk kunne la være å spise, og ikke takle det med mat... men når jeg nå har havnet opp i det selv ser jeg hvor vanskelig dette er... er ikke bare å ta seg sammen og spise.... er mye mer innviklet enn det.... vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre.. vet jeg er heldig som har helsepersonell rundt meg som vil hjelpe meg, bare jeg " strekker hånden frem".. problemet er hvordan jeg skal greie å tørre å gjøre det... er så utrolig sliten.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157534-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamlebarbie Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kjære deg. Nå vet jeg at det ikke er lett å skulle snakke med leger, eller andre som man sitter eye-to-eye med. Tror du at du hadde turt mer å snakke med noen som du ikke hadde øyekontakt med? For om du vil det, kan du for.eks gå inn på overgreps-siden her. Vi er en gjeng som har hatt / har det tøfft til tider, og ihvertfall jeg har funnet ut at å snakke med dem her har hjulpet meg masse. Evt. inne på psyk-siden. Du skal ikke gå alene med vonde følelser. Du skal ha noen som er villig til å lytte til deg, kanskje kjefte litt :-) men helst bare vise at de er der. Ikke vær redd. Alt vil ordne seg på en eller annen måte. Men du trenger å få snakket ut om ting. Her inne er du anonym, så du kan si hva du vil..:-) Sender deg en god varm klem, og kom inn på overgrep eller psyk om du vil det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157534-redd/#findComment-1015435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.