Gå til innhold

Når noen dør...


Gjest Xpartygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Xpartygirl

Hei!

Mistet søskenbarnet mitt for 3 dager siden..Han døde brått og uventet,muligens medfødt hjertefeil,vet ikke enda.Ble bare 21 år..

Føler at den vonde,tunge følelsen jeg har inni meg nå alltid vil være der.Tenker mye på foreldrene,søstra og kjæresten hans.

Hvor jævelig dette er for dem..

Noen som har noen råd for hvordan takle sorgen,finnes det noen bra sider på internett kanskje..

Vet det er viktig at vi prøve å takle det sammen,prate med hverandre,dele våre tanker og følelser,men det er veldig vanskelig,blir mye gråt.

Fortvilelsen er enorm,for det går mer og mer opp for meg at han ALDRI kommer tilbake noensinne,vil liksom ikke tro at det er sant.

Hva gjør vi nå?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror nok at du har de fleste svarene, hvis man kan si at de finnes, i deg selv. det er som du selv sier viktig å gi deg selv tid til å sørge. husk å være forberedt på en etterreaksjon etter en stund.

på www.deafnet.no er det utarbeidet noen råd fra et kriseteam til pårørende og venner til han som ble drept på trikken på Bislet tidligere i år. kanskje du skal ta en titt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har plukket opp denne her...litt trøst

Kinesisk visdomsord

Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet

med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt

til trekantenes spisser er avslitt og det bare

er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.

Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt.

Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet,

hvilke ressurser vi selv har og hvilken støtte

vi mottar fra omgivelsene våre.

Men når gleden over det du har hatt,

overskygger savnet av det du har mistet, når du vet

at du aldri villet unnvært det du har tapt,

selv om du var klar over at du en gang

kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser

avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xpartygirl

Kinesisk visdomsord

Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet

med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt

til trekantenes spisser er avslitt og det bare

er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.

Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt.

Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet,

hvilke ressurser vi selv har og hvilken støtte

vi mottar fra omgivelsene våre.

Men når gleden over det du har hatt,

overskygger savnet av det du har mistet, når du vet

at du aldri villet unnvært det du har tapt,

selv om du var klar over at du en gang

kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser

avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjerte.

Takk for svar alle sammen.Jeg likte de visdomsordene..

Men jeg takler nok ikke dette særlig bra,begravelsen er i morgen og jeg har den siste uken fortrengt alle følelsene rundt dette og later som det ikke har skjedd.

For to dager siden mistet hans søster baby`n som hun var 4 mnd på vei med.. Hvorfor skjer slike ting!!!!?

Finnes jo ikke svar jeg vet jo det,men...! Mine tanker er mest hos henne nå,jeg vil så gjerne hjelpe,men er redd..Redd for å ikke finne de rette ordene,tror ikke de heller finnes.

En klem er kanskje det beste man kan gi og få i slike stunder.

Gruer meg til i morgen,til å se kista,tenk at der ligger han og skal ligge ensom og helt alene,holder ikke ut de tankene så jeg skyver de unna.

Jeg tror på skjebnen,jeg tror det er en mening med alt som skjer. Men fatter ikke meningen med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenker på deg...

Takk for svar alle sammen.Jeg likte de visdomsordene..

Men jeg takler nok ikke dette særlig bra,begravelsen er i morgen og jeg har den siste uken fortrengt alle følelsene rundt dette og later som det ikke har skjedd.

For to dager siden mistet hans søster baby`n som hun var 4 mnd på vei med.. Hvorfor skjer slike ting!!!!?

Finnes jo ikke svar jeg vet jo det,men...! Mine tanker er mest hos henne nå,jeg vil så gjerne hjelpe,men er redd..Redd for å ikke finne de rette ordene,tror ikke de heller finnes.

En klem er kanskje det beste man kan gi og få i slike stunder.

Gruer meg til i morgen,til å se kista,tenk at der ligger han og skal ligge ensom og helt alene,holder ikke ut de tankene så jeg skyver de unna.

Jeg tror på skjebnen,jeg tror det er en mening med alt som skjer. Men fatter ikke meningen med dette...

Det er bare tiden som virkelig kan hjelpe deg. Og minnene du har. Og det at du har mennesker rundt deg som vet hva du har mistet og hva du går gjennom nå.

Gode ønsker din vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...