Gå til innhold

Babyen min kaster opp så mye.

Anbefalte innlegg

Gjest Rotekoppen

Jeg har en liten pike på 3 1/2 måned som kaster opp så mye.Faktisk flere ganger om dagen, noe som fører til at jeg ammer dobbelt opp. Hun får opp til 4 ml laktose på grunn av vanskeligheter med avføringen. Hun er svært plaget med luft og presser derfor veldig mye for å få ut luften. Det er ofte i denne situvasjonen hun kaster opp.Hun kaster opp under og etter måltidene.Vi har vært til lege to ganger men siden hun ikke går ned i vekt bryr de seg ikke så mye.Men de mener hun muligens ble kvalm av laktosen og at vi skulle prøve med malt. Dette har vi prøvd men det ble ikke noe bedre , heller motsatt. I tilegg er hun like plaget med aføringen og har kun avføring hver annen eller tredje dag. Som mor er jeg engstelig for henne og kommer nok til å kontakte helsestasjonen igjen om hun ikke blir bedre om en dag.

Hilsen en svært bekymret Rotekopp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15756-babyen-min-kaster-opp-s%C3%A5-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til rotekoppen. Mest sannsynlig er det kun overskuddet av maten som kommer opp, fordi mage/tarm hele tiden fylles for mye opp. Dersom hun ellers viser god trivsel, og legger på seg som normalt, kan du kanskje prøve litt mindre amming noen dager, og se om problemet retter seg. l

Gjest Rotekooen

Til rotekoppen. Mest sannsynlig er det kun overskuddet av maten som kommer opp, fordi mage/tarm hele tiden fylles for mye opp. Dersom hun ellers viser god trivsel, og legger på seg som normalt, kan du kanskje prøve litt mindre amming noen dager, og se om problemet retter seg. l

Tusen takk for svaret , tulla er blitt mye bedre nå. Hun gulper nesten ikke opp lengre. Mammaen er også i bedre humør og ikke fult så bekymra lengre.

Hilsen Rtekoppen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...