Gå til innhold

Herpes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest 1976modell

Hm, ikke så enkelt dette her. Tror kanskje det har litt å si hvor lenge siden du har hatt utbrudd. Hvis det er snakk om år, kan jo det være at viruset er "sovnet" og at du kanskje aldri får utbrudd igjen, og dermed skal det være liten fare for at du smitter andre (men 100% sikker kan du vel ikke være..). Det jeg har lest og fått høre, er at dersom du tar dine forholdsregler (forsikrer deg om at du ikke har utbrudd, og aller helst bruker kondom), så trenger du ikke si det til alle du har sex med (f.eks en one-night stand). Men dersom du er i et forhold og dere har masse ubeskyttet sex, vil det være lurt å si det. Jo mer sex, jo større sjanse for at du smitter noen... Men som det har blitt meg fortalt: hovedregelen er at det smitter kun ved utbrudd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157571-herpes/#findComment-1015254
Del på andre sider

Hm, ikke så enkelt dette her. Tror kanskje det har litt å si hvor lenge siden du har hatt utbrudd. Hvis det er snakk om år, kan jo det være at viruset er "sovnet" og at du kanskje aldri får utbrudd igjen, og dermed skal det være liten fare for at du smitter andre (men 100% sikker kan du vel ikke være..). Det jeg har lest og fått høre, er at dersom du tar dine forholdsregler (forsikrer deg om at du ikke har utbrudd, og aller helst bruker kondom), så trenger du ikke si det til alle du har sex med (f.eks en one-night stand). Men dersom du er i et forhold og dere har masse ubeskyttet sex, vil det være lurt å si det. Jo mer sex, jo større sjanse for at du smitter noen... Men som det har blitt meg fortalt: hovedregelen er at det smitter kun ved utbrudd.

Jeg har muligens herpes, og sa fra til de jeg hadde vært sammen med, så de kunne få testet seg også.

Og, det kan jo være greit å vite hvor det kommer fra.

I mitt tilfelle hjalp det ikke så mye da, men jeg ville nok ikke tatt sjanser iallefall.

det sies at det ikke smitter når man ikke har utbrudd, men vet ikke om det er 100% sikkert. Og, vet man når man har utbrudd om utbruddet er lite og man ikke følger med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157571-herpes/#findComment-1017571
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...