Gå til innhold

Cipramil/Cipralex


selle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøvde først Cipramil mot angst uten å få noen virkning. Ble bare trøtt og uggen av den uten at angsten ble borte..

Skiftet til Cipralex og angsten forsvant. Ble heller ikke trøtt og uggen som jeg ble av Cipramil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... har en bekjent som prøvde cipramil på grunn av mye smerter (fybriomyalgi) og søvnproblemer... Men hun gikk ned 8 kilo på noen få måneder, er dette vanlig??

Hun er tynn nok, så hun sluttet med dem på grunn av dette.

Trodde det var heller et problem med vektøkning??

Noen som har lignende erfaring?

Kanskje jeg skal foreslå cipralex for henne??

Er den også smertelindrende??

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen... har en bekjent som prøvde cipramil på grunn av mye smerter (fybriomyalgi) og søvnproblemer... Men hun gikk ned 8 kilo på noen få måneder, er dette vanlig??

Hun er tynn nok, så hun sluttet med dem på grunn av dette.

Trodde det var heller et problem med vektøkning??

Noen som har lignende erfaring?

Kanskje jeg skal foreslå cipralex for henne??

Er den også smertelindrende??

Mvh

ink! Min lege sier at når man blir roligere i kroppen av effekt ved Cipralex og andre medisiner i samme gruppe så slapper vi mere av og får mindre fysiske smerter. Jeg har også fibromyalgi og har faktisk vært bedre av disse smertene nå de siste dagene samtidig som jeg er roligere. Er jo på begynnerstadiet med denne slags medisin, tatt Cipralex i 16 dager og synes jeg allerede merker bedring som før sagt. Jeg er redd for vektøkning, så om jeg skulle gå ned noen få kilo er det greit for meg, men det er jo individuelt. Vi reagerer vel forskjellig.Ikke lett for hun du kjenner om hun er tynn fra før. Les linken som N.H. Dahl henviser til i et annet innslag her om Cipralex. Jeg forstår det slik at Cipralex og Cipramil er ganske like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink! Min lege sier at når man blir roligere i kroppen av effekt ved Cipralex og andre medisiner i samme gruppe så slapper vi mere av og får mindre fysiske smerter. Jeg har også fibromyalgi og har faktisk vært bedre av disse smertene nå de siste dagene samtidig som jeg er roligere. Er jo på begynnerstadiet med denne slags medisin, tatt Cipralex i 16 dager og synes jeg allerede merker bedring som før sagt. Jeg er redd for vektøkning, så om jeg skulle gå ned noen få kilo er det greit for meg, men det er jo individuelt. Vi reagerer vel forskjellig.Ikke lett for hun du kjenner om hun er tynn fra før. Les linken som N.H. Dahl henviser til i et annet innslag her om Cipralex. Jeg forstår det slik at Cipralex og Cipramil er ganske like.

Takk for svar.... får håpe du får glede av medisinene. Det er sliksomt å ha vondt hele tiden.

Hun jeg skrev om synes også de hjalp noe. I fare for å bli arrestert av noen nå, så tror jeg,.. og mener også å ha hørt at fybriomyagi er en spennings-sykdom... og da hjelper jo AD.-

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cipramila

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1519387

Cipralex er bedre på mange områder, og det er nå ingen grunn til at noen skal starte med Cipramil.

Er det forskjell på bivirkninger? Har gått på cipramil i over to år, og har god virkning av den. Eneste bivirkning er problemer med å få orgasme, som jeg får relativt sjelden nå og på en helt annen måte. Dette irriterer meg og går utover livskvaliteten. Tok det opp med legen for ca. et år siden, og hun foreslo å gå ned til 10 mg. Jeg prøvde det, men gikk fort opp igjen da jeg merket forandringer ift. angst. Har ikke tatt dette opp siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...