Gjest vær snill å hjelp meg! Skrevet 7. september 2004 Skrevet 7. september 2004 Finnes det noe som kan stoppe eller redusere håravfall som kommer av tabletter mot kreft? Hadde vært fint om noen sa ifra i hvert fall.. Takk på forhånd!! 0 Siter
Line Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Håravfallet i forbindelse med cellegift er nok ikke til å unngå, siden cellene blir drept helt, for så å bygge seg opp igjen. En av mine beste venninner ligger på sykehuset med kreft, og har hatt sn skikkelig hestekur med cellegift. Hun har mistet alt håret, men sier at hva gjør vel det, det er jo bare en bagatell midt oppi alt! Alt hun vil nå er å bli bra så hun kan komme hjem til barna sine, så når noen henger seg opp i at håret ramler av, blir hun litt irritert. Håret vokser ut igjen! I mellomtida kan man jo klippe seg kort, så det ikke ser så drastisk ut når det ramler av. Hold ut - og lykke til! 0 Siter
Gjest vær snill å hjelp meg! Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Håravfallet i forbindelse med cellegift er nok ikke til å unngå, siden cellene blir drept helt, for så å bygge seg opp igjen. En av mine beste venninner ligger på sykehuset med kreft, og har hatt sn skikkelig hestekur med cellegift. Hun har mistet alt håret, men sier at hva gjør vel det, det er jo bare en bagatell midt oppi alt! Alt hun vil nå er å bli bra så hun kan komme hjem til barna sine, så når noen henger seg opp i at håret ramler av, blir hun litt irritert. Håret vokser ut igjen! I mellomtida kan man jo klippe seg kort, så det ikke ser så drastisk ut når det ramler av. Hold ut - og lykke til! Jeg skriver innleggene på vegne av min mor. Hun hadde brystkreft for noen år siden og gikk igjennom cellegift og stråling og alt som følger med. Hun mistet ikke noe hår da og etter noen år med jevnnlig undersøkelser ble hun "erklært frisk". Nå har det seg sånn at brystkreften faktisk har spredd seg til skjellettet (noe dem ikke så på de jevlige prøvene så skjønner ikke vitsen med dem) og dette kan man ikke behandle med stråling eller cellegift (i hennes tilfelle) så hun har bare fått tabletter mot smerter og for å holde svulsten "stabil". Det er disse tablettene hun mister håret av, så det var derfor jeg lurte om det eventuelt hadde gått an bruke noe imot tablettene eller noen andre tabletter. For når man ikke mistet håret under cellegift er det (hennes ord) utrolig ergerlig å miste håret nå! 0 Siter
Line Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Jeg skriver innleggene på vegne av min mor. Hun hadde brystkreft for noen år siden og gikk igjennom cellegift og stråling og alt som følger med. Hun mistet ikke noe hår da og etter noen år med jevnnlig undersøkelser ble hun "erklært frisk". Nå har det seg sånn at brystkreften faktisk har spredd seg til skjellettet (noe dem ikke så på de jevlige prøvene så skjønner ikke vitsen med dem) og dette kan man ikke behandle med stråling eller cellegift (i hennes tilfelle) så hun har bare fått tabletter mot smerter og for å holde svulsten "stabil". Det er disse tablettene hun mister håret av, så det var derfor jeg lurte om det eventuelt hadde gått an bruke noe imot tablettene eller noen andre tabletter. For når man ikke mistet håret under cellegift er det (hennes ord) utrolig ergerlig å miste håret nå! Det kan jeg dessverre ikke svare deg på, men jeg har aldri hørt om noe som kan motvirke håravfall. Vitamin B6 er bra for hårveksten, ølgjær også, men det er vel heller tvilsomt at de gjør noen nytte når hun allerede tar medisin som har håravfall som bivirkning (forsto det sånn?). Samtidig spørs det også om medisinen hun tar, kan kombineres med slike vitaminer? Det må hun nesten snakke med legen sin om... De personene jeg har truffet og jobbet litt med, som har hatt kreft og tatt tilsvarende medisin, har ikke tatt noe ekstra i tillegg for å forbedre hårveksten... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.