Gå til innhold

Anbefalte innlegg

min mann er innlagt på sykehus med infeksjon. Han har hevelse nedover høyre innerarm, ned på overarmen, og langs høyre side av kroppen. Det ble foretatt kirurgisk inngrep igår for å se. De fant ingen kul. De sier betennelsen sitter i underhuden, sånn som på rosen. Antibiotika har ikke hjelpt han hittil, nyrefunksjonen er noe nedsatt. Nå ligger han på intensivavd. jeg lurer på følgende: Vi var i De arabiske ermerater i nov-03, kan han ha fåttoe smitte der som først nå har slått ut? Det kan nevnes at han vår innlagt på et offentlig sykehus der, meget dårlig standard, fordi han fikk en skade i leggen og måtte opereres. Neste spørsmål: Kan han for eksempel ha fått malaria smitte der, spom først nå har slått ut?

Og hvor finnes de mest kompetente fagpersonen på dette området i helsenorge? Fint med svar.

er litt bekymret, da jeg er veldig glad i han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157647-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg har litt vondt for å tro at infeksjonen i armen har noe sammenheng med infeksjon etter skade i leggen for nærmere et år siden. Spesielt hvis han var helt bra i mellomtiden. Du skriver imidlertid ingenting om hvor lenge denne nårærende tilstanden har vart. Men det kan selvfølgelig ikke utelukkes med 100% sikkerhet at noen bakterier har ligget latent i kroppen. Malaria har noe annerledes symptomer enn det du beskriver og vanligvis gir den symptomer ganske snart etter infeksjonen og ligger ikke latent så lenge. Det en helt annen sak at når den har vært behandlet kan den ligge latent og bryte ut senere.

Det finnes flere gode infeksjonsmedisinske sentrea i Norge. Ullevål har f. eks. gode kunnskaper om infeksjonssykdommer importert fra varmere strøk. Haukelaqnd sykdus også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157647-infeksjon/#findComment-1016137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...