Gå til innhold

Problemer med å være sosial


Gjest ensomt liv

Anbefalte innlegg

Gjest ensomt liv

Har lett for å ende opp ensom. Har prøvd å ta kontakt med noen folk, men det virker som om de ikke liker meg eller aksepterer meg som jeg er. Har begynt å tenke litt mer over hvordan jeg virker på folk, men synes det er vanskelig å sensurer meg selv hele tiden når jeg er ute blant folk. Merker jeg da blir mer anspent og unaturlig. Jeg ønsker å være sosial, men føler kanskje at jeg ikke har de rette sosiale egenskapene. Må innrømme at jeg er veldig moralsk av meg og fordømmer andre og sier min mening om ting. Skjønner at dette kanskje kan støte andre. Jeg er også fordomsfull mot folk som er annerledes enn meg. Jeg er ikke rasistisk eller noe, men har bare mine meninger og fordommer om folk. Dette gjør at jeg får en del motforestillinger til å være sammen med folk. Hva kan jeg gjøre? Er dette en form for sosial angst og fobi? Jeg blir veldig ensom av min tankemåte og væremåte tydeligvis. Hva karakteriserer en sosial person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som at du er inne på noe... Det er vanskelig å like folk som er anstrengt og fordømmende! Jeg tror at folk du møter føler at du ikke liker dem. Og det er kanskje på en måte sant også? Det er bra at du har dine egne meninger om saker og ting, men hvorfor må du på død og liv fortelle andre om meninger du har som setter deg i et dårlig lys? Det høres ut som at du er redd for å slippe folk innpå deg, at du holder de unna ved å være slik du er.

Du høres ut som en bra person, med selvinnsikt. Jeg er sikker på at du vil mestre sosiale utfordringer bedre hvis bare du er tålmodig og ærlig med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...