Dyrevenn Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei ! Vi er en familie som har barn på 3 og 6 år. Vi har et inderlig ønske om å anskaffe oss en hund. Vår eldste sønn har hatt en allergitest og fått utslag på både hund, katt og bjørk. Han er ganske plaget våren og sommeren. Han reagerer mye når han er på besøk med venner som har katt. Hovner opp i øynene spesielt. Vår yngste sønn har ikke fått noe utslag på allergi. Jeg selv har hele livet vært plaget av pollenallergi. Vil allergien hos vår sønn noen gang avta ? Er det mulig å teste ham mot noen spesiell hunderase ? Jeg har blitt tipset om at det går ann å vaske hunden i en spesiell allergischampoo som gjør at allergikere kan ha hund. (Jeg er skeptisk) Minn mann og jeg har vokst opp med hunder og vet hvilken lykke dette skaper i familien. Vi har så fryktelig lyst å anskaffe oss et familiemedlem til, men sorgen vil bli for stor om vi ender opp med å måtte gi fra oss hunden. Jeg tror jeg vet hva svaret ditt blir, men kanskje er det et håp ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157772-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kjære dyrevenn Det er forferdelig leit å måtte si det, men det finnes ikke allergifrie hunderaser. Det er riktig at det er utviklet en shampo til å vaske hunder med slik at allergenmengden i flasset reduseres, men det er et stort spørsmål om det er riktig å utsette en hund for slik behandling. Dessuten er effekten ikke absolutt. Jeg er enig med deg i at dyr i familien kan være viktig og en stor lykke for alle, men når en 6-åring er bevist allergisk mot dyr og tilø og med mot hunder, vil de aller fleste på det sterkeste advare mot å anskaffe en hund. Ingen kan si noe sikkert om hva som ville skje, men risikoen for at allergien bare blir verre og kan skape sosiale problemer for ham fordi det er små mengder hundehår veldig mange steder han vil ferdes, er absolutt tilstede. Det er klart at sønnen deres kan bli mye bedre av allergien sin med årene, men det kan ta tid og hund i huset kan forsterke plagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157772-allergi/#findComment-1016494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.