Gå til innhold

Hodepine ?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette går inn i kategorien din , men jeg prøver nå alikevel.

Her for en uke siden hadde vi en fotballtrening hvor vi testet makspuls. Det var skikkelig anstrengende og jeg tok meg helt ut. Men foruten kvalme og slitenhet fikk jeg også vondt i hodet.

Ikke på den vanlige måten , men når jeg ristet på hodet så gjorde det vondt. Det satt da på venstre side.

Etterhvert ble det litt bedre, men det som nå har skjedd er at jeg har vondt rett over nakken, der hodet begynner på venstre side.

Jeg lurer nå på hva dette kan være ? Er det mulig og sprenge blodkar hvis man trener fryktelig hardt ?

Det er sikkert ikke lett å komme med diagnose på dette , men jeg prøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15781-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Fred !

"Godartet treningsrelatert hodepine" er en tilstand vi har vært innom en del ganger i denne spalten, og som ikke er sjelden. Den varer imidlertid ikke lenger enn i høyden noen timer etter at den fysiske treningen er avsluttet, så det passer vel ikke i ditt tilfelle. Hvis det var et blodkar som var sprengt, ville nok symptomene høyst sannsynlig vært enda mye mer alarmerende. Så du har rett; jeg tør ikke stille noen diagnose her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15781-hodepine/#findComment-74154
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...