Gå til innhold

Han spiste en hel tyggispakke!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi hadde akkurat kommet hjem fra doktoren etter at minstemann hadde fått limt haka si etter et fall (hopp) fra sofaen og rett inn i vinduskarmen....

Fikk beskjed om å prøve å ta det litt med ro foran tv med en film for eksempel. Som sagt så gjort. Begge gutta fikk hver sin tyggispakke og ble satt foran tv'en og Stuart Little. Jeg gikk på badet for å sette på en maskin med klær.

Da jeg kom tilbake hadde minstemann spist og svelget 8 av de 10 tyggisene i pakka! Noe han aldri pleier å gjøre, men i dag er rette dagen skjønner jeg.

Spørsmålet er; hvor skadelig er dette for magen (han er 3 år). - Er det skadelig? Er det noen gode råd som eventuelt letter veien gjennom systemet for disse små gummiklumpene....

Takknemlig for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157810-han-spiste-en-hel-tyggispakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest en gang at selve tyggisen går rett igjennom kroppen uten å bli tatt opp av tarmsystemet.

De stoffene som er i tyggisen (smak, søtstoffer etc) blir uansett tatt opp av kroppen i løpet av den første tyggetida, så om man svelger så får man ikke i seg noe mer enn man gjør ved tygging.

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...